1:a December - Julkalendern

Vaknade av klockan som ringde 7.10. Normalt sett skulle jag bli irriterad över att jag ställt klockan så tidigt och börja snooza jättelänge, så länge att jag skulle få jättebråttom (som vanligt). Istället satte jag nöjt på TVn, för idag började ju faktiskt julkalendern. Tänkte att jag kunde ge det en chans, och jag måste säga att jag är imponerad. Första avsnittet är alltid lite segt men denna gång kändes som om att målgruppen var något äldre än typ 5 år. Inte för 20åringar heller kanske, men julkalendern är alltid julkalendern.
Sen kunde jag inte somna om, eller jag ville inte för jag skulle få sova i 20 minuter till och det hade bara gjort mig ännu tröttare, så jag fortsatte med tv-tittandet och sedan gick jag upp och värmde på lite risgrynsgröt som jag åt till frukost.
Perfekt morgon ? Right ? Det tycker i alla fall jag. Ingen stress blev det heller. Så skönt!!

I skolan var det seminarium, en bra lätt diskussion/redovisning. Det känns som att jag är på rätt spår och att hemtentan jag ska göra nästa vecka kommer gå att ordna trots praktik mån-tors och inlämning av tentan på fredag. Det är mycket nu, men snart blir det jul och lite lugnt. Förhoppningsvis.

Kommentarer
Postat av: Papi

Vet du att Gustaf Hammarsten - Han skurken på bilden till Julkalendern är från Vallentuna. Han spelade ishockey i samma lag som Lasse. Jag var oxå tränare ett tag för honom...

2011-12-06 @ 17:42:24
Postat av: Emelie

Ja, han gick i parallellklass med Michaelas mamma Marianne.

Lilla tjejen i julkalenderns mamma är sångaren i fd. rednex. Annika Ljungstedt. De bor också i norrort någonstans tror jag. :)

2011-12-06 @ 21:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0