Chilikyckling med currysås

Sätt på ugnen, välj grader utifrån hur torr kyckling du vill ha och hur snabbt det ska gå. Lägre temp, längre tid passar mig bäst då jag inte tycker om en torr kyckling.
Börja sedan med att "marinera" kycklingen. Jag tog matlagningsolja, balsamvinäger, chilikrydda, salt och peppar.
Samtidigt så kan man börja med currysåsen, jag använde mig av creme frachie, currykrydda, chilikrydda och matlagningsolja. Först fräste jag kryddorna med matlagnigsoljan. Efter det rör man i creme frachien. Sen är det klart! Supereasy!
Glöm inte bort att koka riset! Det behövs också, och skär grönsaker någongång när du har tid.
Så får ni en lika smarrig måltid som jag fick idag. (Synd att inte currysåsen blev så snygg i konsistensen, men god blev den iaf!)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mums! Särskilt kycklingen ser god ut. Men det var väldigt mycket sås tycker jag. Smaklig måltid. Kram

2011-09-05 @ 22:18:01
Postat av: Emelie

Ja, kycklingen blev väldigt bra faktiskt. Ja, men jag gillar sås. Hahha. Kan trösta dig med att jag inte åt

upp allt. ;)

2011-09-05 @ 22:41:11
Postat av: christina

You are soo much like your mom it makes me smile,

I am sure you don't mind!

Your interest in making good and healthy food is really a life saver.



Love from us

2011-09-06 @ 19:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0