Vackert väder, massa kläder

Ca 7.45 på morgonen tog jag mig i kragen och åkte hem mot Vallentuna. Somnade aldrig om efter att patrik åkt, vilket var bara bra så jag hann med allt under dagen. De var ju tur annars hade jag missat detta vackra väder!
Väl hemma i Vallentuna så var det dags för hundpromenad innan vi skulle ta oss vidare hem till Västerås.
Wilma tyckte det var tråkigt att och ville mysa istället! <3
Äntligen framme efter Sveriges förmodligen tråkigaste strecka, en utav dem i alla fall....
Då hann jag packa in alla grejer sedan var det dags för nästa promenix. Blev en tur i skogen, Wilma åt massa pinnar. Varför ? Ja säg det.. Knäpp är hon i alla fall.
Sedan var det dags för skolan igen! :) Bästaste föreläsaren, Bertil, gör det hela lite lättare och mer intressant. Idag handlade det om metaboliska sjukdomar, Diabetes mellitus, struma, hyper- och hypotyreos. Spännande!
Väl hemma möttes jag av en fet blaffa spya, av dessa j*vla pinnar............... Den ena halvan var på köksmattan, andra på hallmattan. KUL! Jaja, fick fixa bort det bara.. Stackars hund, eller nej. Det var självförvållat!
Sen, trots att matlusten inte var den bästa var det dags för mig att äta middag innan nästa promenad...
... som förövrigt blev 2 timmar lång. Jag och min vän Clara gick nere vid hamnen/kajen, vid viksäng. Superfint där nere verkligen! :) Mycket roligare att ta bilen ner dit och gå än gå runt här i betongblocken eller bort till sjukhuset, verkligen upplyftande. Eller inte. Haha, skämt å sido bor jag ju inte direkt så illa här heller. Men att promenera längs med mälaren med stjärnklar himmel eller på asfalterade gångbanor, vad skulle ni själva valt ? :)
Nu brinner det i mina ögon, mycket för att jag är trött men jag tror att 2 timmar i typ 10 minusgrader skadar ögonen lite.. De är överhettade!
Gooooodbays!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0