Dags att dra åt skärpet!

Hello!

Nu är det dags för skärpning, igår var det vägning +0,3 kg upp. Plus på vågen igen! Imorgon börjar vi!
Visst, 0,3 tänker ni.. Det är ju ingenting! "Sluta vara så besatt", men vet ni vad. Om jag skulle gå upp 0,3 kg varje vecka under ett helt år skulle det bli 15,6 kg. Är inte det sinnessjukt mkt ändå? Jorå! Det är det. Inte skulle jag vilja lägga på mig dem igen i alla fall!
Hur som haver är det dags att ta tag i sig själv igen, har blivit för mkt slarvande efter jul. Och hallååå, waaakeeeywaaaakeey Emelie, det är februari nu!!!
No more 3 för 10 av de där godsakerna i kassakön på ICA. Ni vet dem där man blir sådär fantastiskt sugen på och som man dessutom måste glo på i minst 5 minuter för att hon i kön före dig är fruktansvärt långsam på att packa upp sina varor.
No more extrapris på kaffebröd. Åh kolla en delicatoboll för "bara" 6 kr. Det är 6 kr åt helvete för mkt speciellt om man går till affären minst 3 ggr i veckan, det blir alltså 18 kr i veckan, 72kr i månaden och hela 936kr på ett år. Tur att jag inte håller på så hela tiden i alla fall.....
No more "Äsch, jag kan ju ta den där lilla". Hur många gånger i veckan gör man så? Många! Jajjemensan, de där små blir enorma mängder på en månad, ett år.
No more fika bara för att kompisen tar den godaste fetaste bullen, det finns faktiskt te, som går att dricka utan socker och mjölk, samt en torr men ändå god kaka. Billigare i både pengar och poängmässigt (ViktVäktarna).

Nej ni förstår, kan göra listan till en evighet. Vi (jag) ställs hela tiden inför fruktansvärda utmaningar och val och alltför ofta faller vi för frestelser vi kanske egentligen inte velat. Detta visar sig på vågen ville sköljer över en enorm besvikelse trots att det inte är hela världen. Besvikelsen trycker dit en så man tröstäter lite till.. Fantastiskt va?

Älskar att jag dessutom skriver detta efter att jag och min vän idag tryckt varsin semla, men hörrni!! Det var ju faktiskt 2 för 15 på Ikea! ;) Notera dock att jag skrev start fr.o.m. imorgon!

Dags att dra åt skärpet och hitta det nya hålet! Ciaoooo!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha Ha Ha. Det är nog många som känner igen sig i detta! You can do it!

Kram Paps!

2013-02-06 @ 13:59:43
Postat av: chris

emmie, can you try to find my comments on this from yesterday?

2013-02-06 @ 19:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0