Nu ska jag förklara!

Jajjemen, nu ska jag förklara. Det finns flera av mina icke-sthlms vänner som frågat om varför Stockholmare använder stövlar som ett "mode-plagg". Igår när jag spatserade runt på stan, egentligen bara 750m från stationen mellan karlberg station och pappas jobb så insåg jag varför.
Efter 100 m blev jag galen av att försöka undvika allt vatten, det var omöjligt. Det var ÖVERALLT!
Efter 200 m var jag mer än irriterad och sket i att undvika dem och gick på.
Efter 3-400 m så var jag dyngvåt och fula fläckar hade skvätt upp på mina annars fina röda jeans.
 
SÅ JA! You need gummistövlar i Sthlm under alla årstider som inte är sommar. Sen mitt i sommarn, ja det har jag fortfarande ingen bra förklaring till. Kanske bara för att vi bor i Sverige och you never know when the rain is coming. :)
 
 
Ciao på er!
 

Kommentarer
Postat av: chris

Very interesting comment, I had no idea it was that bad in my town of Stockholm. Luckily there are some very nice and fun rain boots to buy now.
Cute hairdo you got,
grannies

2013-02-08 @ 23:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0