Rutiner

När du står i affären svänger in per automatik, grabbar tag i en Japp (världens godaste) utan att ens reagera. Stannar upp för att se om jag ska ha något mer. Inser att det ska jag ju, 3 äpplen och en nektarin?/persika? Lämnade min Japp snabbt, gick ännu snabbare tillbaka till frukt och grönt, tog det jag EGENTLIGEN skulle ha, sprang till kassan betalade. OCH DÄR var faran över.

Mitt värsta och svåraste ställe att undvika godsaker är i affären. Och det är så upplagt för att misslyckas. Speciellt om man bara gör som man alltid gjort. Trots ett år och lite till på Vv fungerar man på exakt samma sätt när man är sugen, eller egentligen hungrig. Fascinerande! MEN! Jag övervann mig själv och stärkte mitt JAG!

Dagen har inte enbart bestått av den där lilla incidenten. Utan faktiskt var det där bara kanske 5 minuter av hela dagen.
Mestadels av min vakna tid har jag nog tillbringat i skolan. Blev en lång dag mellan 9.15-16.15 typ. Senare hem, äta mat, plugga med uppsatsen och senare på kvällen körde jag ett svettigt och effektivt benpass. Lovely! Trots mkt plugg kan jag inte klaga på dagen, det sprack till och med upp och blev fint väder. Wehu! :)

Nu är det nattinatti för lilla mig. Ännu längre dag imorgon i skolan. Godnatt! <3


Kommentarer
Postat av: chris

Hej Emelie,
Good girl !! Hall dig ifran Japp.
Jag har goda nyheter till dig - var pa Marathon shopping i stan igar.
Hittade dom tva klanningarna som du skickade bilder pa,inte daligt va? Hoppas att dom passar.
mormor

2013-05-23 @ 21:39:20
Postat av: Emelie

WEHUUUU! :D:D Hoppas jag med! Vad roligt, vet inte ens hur de ser ut längre!! Spännande!

<3 Vi ses snart, kramkram!

2013-05-24 @ 00:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0