Spanien - Travelday

 
Resan börjar som oftast på arlanda flygplats. Terminal 5 denna gång och vi hade någon timme att fördriva. Det gjorde vi som bäst på Victoria´s (svindyra) secrets och fyllde våra magar på min lillasysters favoritställe Starbucks. Klagar dock inte, det var gott!
 
 
Och här är hon, taggad och redo inför äventyr med storasyster. (She have no idea what to expect, me neither)...
 
 
VI ÖVERLEVDE! Och är framme i Spain, landet där de verkade vägra att prata engelska. Jag menar, varken jag eller Sofia ser särskilt spanska ut, framför allt inte jag. Hallååå. Blond, blåa ögon det skriker scandinavia all over me. Antingen behöver de brillor, hörselapparat eller bara lite mer hyfs.
 
 
Efter några timmars bussåkande (väntetid inräknad) så är vi äntligen framme och vi har en jättefin utsikt från hotellbalkongen. Hungriga som tusan, vi anländer till hotellet 22.06 kanske?! Efter att ha tagit en taxi från busshållsplatsen i Nerja till hotellet (typ 700m för 7 !! Euro). Tyvärr stängde såklart buffen 22.00 så det blev till att leta efter närmaste resturang som erbjöd något ätbart.
 
 
Detta blev alltså resultatet. Två olika pastarätter, jag tog min standardrätt Carbonara. Det var den första och sista carbonaran denna resan. Jag kände att det räckte när jag praktiskt taget rullade ut från resturangen. Fruktansvärt mätta drog vi oss tillbaka till hotellet och däckade i varsin säng.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0