Bussar runt

Det är fan sjukt hur bortskämd man blir med bil och hur påtagligt detta blir när man är utan bara ett dygn (nu är det två men jaja)...


Att bara få åka när man vill, man behöver inte stå ute i kylan och vänta på en försenad buss eller en förtidig som man missar trots att man är på hållplatsen i tid.
Det tar inte längre 20 minuter att ta sig till jobbet utan dryga timmen med ungefär 1-2 byten. Ska då påpekas att man som vårdpersonal kan sluta 21.30 (ibland senare) och börja 7 dagen därpå (som idag)... Och det betyder för kort dygnsvila redan där, och ännu kortare blir den med kollektivtrafikens hjälp.

Nej, idag blir jag uppåt 5000kr fattigare men det är så jävla värt det! Tack för mig!

// Trött, frussen och morgonirriterad människa utan bil på bussen


Kommentarer
Postat av: chris

Stackare! Du kunde you ha forsokt att blunda och tanka pa tropikerna pa bussen,det hade sakert hjalpt.
Haller med dig till fullo att utan bil ar livet alltfor krangligt och oeffektivt. Har sjalv haft lyckan att ha bil sedan jag to korkort. Brukar saga att du kan ta allt ifran mig men inte bilen, (pa skoj)
kram fran grannies

2014-02-06 @ 23:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0