Fyra maskiner tvätt senare...

Nu, strax innan det blir första augusti och sommarens sista månad börjar ta fart har vi hunnit tvätta all tvätt från resan plus det som fanns sedan tidigare.

Gick upp i hyfsad tid också för att handla frukost, Gofrullen fortsätter - fortfarande semester!

Mitt i allt fix hemma bestämde jag mig för att fixa till mig själv också. Blev färdade bryn och nya naglar. Loveit!

Tack och godnatt! Imorgon blir det förhoppningsvis ännu en solig dag att spendera någonstans :)

Homecoming

Så var sista dagen kommen... :( den spenderades i en solstol vid poolen. Med undantag för lunch och ett dopp i havet! Underbart! Flygresan gick toppen, nu vill jag bara sova!

Dan före dopparedan!

Bjuder på lite bilder från dagen före hemgång..
Blev en dag på stranden i vanlig ordning, supergod lunch och middag. Middagen intogs på (utseende och prismässigt) finaste resturangen i området.

Monday!

Ja, då var det måndag. Dan före dan före dopparedan (hemfärd). Jag räknar inte ner, är gärna kvar. Älskar värmen! Räknar ner lite med fasa för att hemgång närmar sig. Ohno!

Men det blev en dag på stranden i vanlig ordning.

En liten shoppingtur han vi med på stranden. Längst strandpromenaden finns massvis med butiker plus en gata upp.
Mkt samma skit i varje såklart, men hitta en fin bikini. Tyvärr är spanska storlekar inte EU utan står det 38 är det egentligen 34, inte så snyggt med dem trosorna kan ni tänka er. ;)
Sen blev det häng på balkongen med mera kortspel.

På kvällen var det ner igen, gick förbi ett superfint sandslott!
Och åt en paella (utan fisk och skaldjur såklart). :D

Hejdå!

Börjar från dagen där mamma och pappa lämnade oss, allt annat är historia från nu. Bjuder på bilder efter resan men ni väljer jag att starta från söndag, när vi tog oss från lägenheten utanför marbella och förflyttade oss till torremolinos.
Vi fick skjuts av pappa till bussstation, tog 45 min till Malaga flygplats där vi tog en taxi till vårt hotell.
Möttes av en ren och stenig reception med trevlig personal. Och fick efter en stund vid poolen nyckeln till vårat rum.

Här är utsikten från vår balkong.

På kvällen blev det kortspel och middag.

Spanien!!

Idag var dagen då vi skulle upp tidigt som tusan för att ta oss till Arlanda och vidare till Spanien.
Taxfree fyndade, 100kr billigare än i vanlig butik! :

Väl framme där vi ska bo iaf första veckan är ju inte fult i alla fall! Härlig utsikt! :)

På kvällen blev det middag en kvart bort typ. Fint!

Nu är det definitivt sovdags! Natti!

Sista dagarna innan Spanien!

Efter mina två nätter var det fredagens AW. Min andra på två helger, fantastiska kollegor och mysig kväll!

På lördagen var det mer en fixardag, gjorde bland annat naglar. Bäst att passa på under semestern! 😉👌

På kvällen kom michaela över till mami och papis hus så hade vi myspys ute :)

2 nätter senare...

Nu har ja äntligen semester!!! 4 hela veckors ledighet står framför mig :D

Har hunnit avverka två riktigt bra nattpass med fina Frida! :)
Första natten var det fruktsallad och glass på menyn.

Andra natten en jävla massa dropp till patienterna och lite naturgodis till personalen😄

Wimpen

Hej hej Wilma heter jag å är en bestämd dam på 13 vårar. Jag tycker det är jättebra att ligga hemma och sova medans matte tycker vi ska ut på promenad. Därför luras jag att jag vill med men sätter mig och vägrar gå så fort vi kommit ut. Bra va? Lyckas ibland!

Haha. :) Medans jag har jobbat idag har P varit hundvakt till wimpen. :) De har nog haft myspys. Legat i sängen tillsammans hela dagen plus promenader. Kan väl inte bli bättre. Jag gick ut en lägre kvällstur när det blivit svalare. :)

Morningbrunch

Idag startade dagen i Vallentuna och brunch med bästa vän å lillasyster. Vovvarna fick leka av sig lite och Wilma blev 10 år yngre för en kort stund. Så kul att se! :)

Nu ligger jag i sängen efter jobbet, med Wilma i knät. Imorgon åker Fia till Spanien så nu bor hon hos oss. Varmt men mysigt! ☺️ Godnatt!

Söndag i sitt esse!

Idag har det verkligen varit en riktig söndag. Varierande väder, inget regn dock. Sov länge, tog mig ut till tre olika shoppingcenter för att köpa en kjol jag ville ha igår men som var i fel strlk. Jag fann den!

Sen direkt till gymmet för ett pass med bästa vän! Var länge sen, vi spexade lite efteråt. Kul!

Nu är det soffläge, fotboll och game of thrones! :) Härliga lediga söndag!

Systrami <3

Idag har det varit en systerdag. Åkte ju hem och sov i Vallentuna efter gårdagens bravader.

Vi bestämde oss för att ta oss till Täby för snabbshopping och lunch!

Efter detta och en skjuts av vän till bröllop blev det njut i solen med syster och patrik.

Vi grillade god mat som mamma fick betala, fast det vet hon inte ännu ;) tackar för det!

Nu är jag hemma igen efter att ha hämtat hem vännen igen från bröllopet som dessutom hölls där mami och papi en gång hade sin bröllopsfest :)

Godnatt!

After work!

Nu börjar man vakna till liv efter gårdagens after work med fina kollegor från fyran men också några av våra uppskattade transportörer. Kul kväll med trevligt sällskap som startade i Vaxholm, slutade i gamla stan!

Jordgubbar

Äkta sommarkänsla! Mina hemodlade gubbar börjar äntligen bli ätbara, så goda!!!

Och det härliga vädret fortsätter! :)

Älskade efterlängtade lediga dag!!

Äntligen en ledig dag efter en lång helg med jobb.
På förmiddagen åkte jag å Michaela ut till Vaxholm för att sola å ha lite frukostlunch :) Mys!
Även lilla Leon var med, men det var så kallt så jag ordnade en liten koja till honom

Sen var vi tyvärr tvugna att åka hem för jag skulle vara taxi till Arlanda åt mina kära föräldrar. Istället spenderades eftermiddagen hos min andra vän Sandra i hennes nya hus. :)

På kvällen blev det biffar till middag, smaskens!

Måndag

Så jävla gött. Minus 4,7kg på en vecka. Grymt disciplinerat av mig!
Firade med en burgare i solen till lunch, mums!
Efter det vare jobb. Och nu är det sovdags! 😉👌

Söndag

Hejhopp!
Söndagen började med sovmorgon, skönt! Tjuvvägde mig då det var en vecka sedan jag vägde mig sist och har ett positivt resultat av dieten! Ska väga mig tisdag morgon för slutgiltigt resultat. Ev redan imorgon för att jag egentligen kört en vecka och börjar må rätt dåligt.

Sen gick jag ut en lång promenad på 1h och 15 min. Vilket gav mig en underbart stor vätskefylls skavsårsblåsa. Så då vet ni! ;)

Efter detta var det jobba som gällde, härligt helggäng har det varit. Fin kväll påvägen hem också :)
Tack och adjö. Godnatt!

Äntligen sol!

Och välkommen tillbaka. Efter flera veckors paus är det nu dags för en liten update. Det har hänt massor och så har jag jobbat massor.

Igår blev det iaf "avskedsmiddag" för mormor och morfar här i min lägenheten. Bjöd på trerätters typ och själv fick man bara ta varmrätten...