Nej nu är det dags!

Att börja blogga igen, känner jag. Får se hur länge det håller i sig. Hehe...

Jag startar från nu för allt annat som trots allt varit rätt bra är nu passé. Jag ligger i min säng nu helt slut efter dagen, är för första dagen på en vecka nu äntligen feberfri! Har natten till idag bara vaknat två-tre gånger och hostat sönder mina lungor. Juste, jag har lunginflammation. Sånt där som mina patienter har.... Så det känns underbart! Men jag lyckades skotta uppfarten efter en liten hundprommis, bra gjort tycker jag - tyckte inte pappa.
Sen kom Lukas förbi och överraskade mig en sväng, helt fantastiskt! Fixade middag till hela familjen och ja, umgicks helt enkelt. Lovely!


Tillbaka till lunginflammationen som i början var en sjujävla influensa, den värken i kroppen alltså. Överkörd av lastbil, typ javisst. Men vaknade först upp på fredagen av att jag inte fick luft, panik, ångest - helvete... Ringer vårdcentralen om en tid. Läkaren säger nej, ingen lunginflammation. Du får hostmedicin, lycka till. Ja men det va ju skönt, nu ska det vända men NEJ! Det vänder inte... Jag blir sämre under helgen. Värre ångest än andningsbesvär får man leta efter, lägg då på för lite sömn och ingen mat på flera dygn. Tårar!! Tillbaka till vårdcentralen på måndag, jodå finfint rassel på vänster lunga. Insatt på antibiotika och lunginflammationen var här. Nu 3 dagar senare känns det så mkt bättre men lång väg att kämpa vidare på! Sitter fortfarande upp och sover typ.

Ska väl göra det snart igen, godnatt 😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0