Makarskas bästa resturang

Startade dagen som vanligt med hotellfrulle, sedan ner till beachen. Kändes svalare än igår, till en början. Men fy vad det är varmt, och helt utan vind! Får väl inte klaga iofs..

På kvällen bestämde vi oss för att testa en resturang vi fått tipsat om, samt som utlovats vara makarskas bästa resturang. Vi gick dit med höga förhoppningar, näst sista kvällen. Vi fick snabbt ett bord, det var några som precis gick annars stod det "reservado" på varje bord nästan. Möttes av en kypare som kunde halvknackig engelska, helt ok tycker vi. Det går ju ändå. Sedan efter ett tag kommer den som faktiskt kan ta vår beställning, vi får endast beställa dricka först, sedan endast förrätt och när vi fått förrätten fick vi vänta till den var uppäten innan vi kunde beställa varmrätten. Well, okej. Gör inget att vänta. Men sen kom varmrätten, segt kött.... NO! För min köttälskande sambo var detta big NONO.. Hursom, jag försökte få i mig så mycket jag kunde. Lukas också. Svårt att äta oavsett i värmen... När vi sedan får kontakt för att få in notan (till den icke-engelsktalande kyparen/servitören) kommer den aldrig. Han måste ja inte förstått eller glömt. Får be igen. Då säger Lukas till om köttet, han verkar ta det ok (resturangägaren alltså, som lagt ner sin själ och hjärta i resturangen - men inte så mkt för oss) men sen när vi ska gå verkar han ändå inte riktigt förstått. Men på notan togs det bara betalt för förrätt och dryck. Det får väl ändå ses som några plus, han tog inte betalt för det vi inte gillade. Vi fick en billig middag, både i smak och i plånbok.

Gick igenom lilla marknaden tillbaka till hotellet som ligger precis breve. Alltså vårat hotell är perfekt i läge. Precis i början av stranden, marknaden, hamnpromenaden, staden, sevärdigheterna. Vi är så nöjda! Imorgon åker vi dock vidare till Bol på ön Brac. Spännande!

Postat av: chris

Hej Ser inte ut att vara langt mellan Makarska och Bol.Mycket bra,ni har fatt tillrackligt med resor.
Stranden ser lite annorlunda ut,som en pier.Var forsiktig med att ga i vattnet pa nya stallen det kan vara farligt stromt utan att man kan se det.
Stanna dar 'lokalt' folk badar,dom vet.
take care

Svar: Nej. Det tog bara 40 min med båt. Dock i åska och ösregn 🙄 sen var det ca 30 min med buss till Bol, lilla byn vi bor i nu.