Day 4 - Bahamas baby

Båten lämnade hamnen vid 6pm, alla incheckade och klara. Säkerhetsövningen ombord, check!

På morgonen anlände vi till Cococay, Bahamas. Det va en ö som ägdes av båtbolaget som var fint piffad och lagom tillrättalagd. Vi fick ta oss dit med småbåtar som körde tur och retur mellan båten och ön hela dagen. Helt otroligt vacker strand och vatten! Another Day at the beach helt enkelt!

Detta va julafton 24e alltså, tror vi. Inte helt fel med 30graders värme och kristallklart vatten. På kvällen blev det 3rätters middag på båten, egentligen som alla andra båtkvällar. Blev inte så mycket foton på maten men här är åtminstone en efterrätt och den vackra solnedgången man får när man är ute på öppet hav.

Day 3 @ Miami beach

Vi hade bokat möte med mina kollegor som också ska fira jul i Florida och lyckligtvis hamnat på samma ställe åtminstone för några timmar. Blev en mysig frukoststund med de två turturduvorna.

Hann även med en liten shoppingsväng där det enda vi köpte va en julklapp till mig från Lukas, vita birkenstock tofflor. 😍👌🏼 Lovelyyyy! Tack älskling!!

Efter besöket så åkte vi till hotellet och packade upp inför kryssningen, sen begav vi oss ganska direkt till Miami port och checkade in våra väskor.

Nu va vi redo för 2,5 dag on the ocean 🙏🏼

Day 2 - frukostjakt

Hotellet är superfint, ligger superfint - men! Det är lååångt till närmaste matställe med hyfsade priser. Så dagen startade med frukostjakt. Halva gänget vaknade tidigt och tog en buss till stan och vi andra sömntutor gick tills vi hittade lämpligt ställe.

Nöjda och glada efter frukost fortsatte vi promenaden mot stan, men insåg att det va ännu längre än vad vi trott så vi vände hemåt mot stranden 🙏🏼☀️

På kvällen blev det gym och sedan middag nere i stan, denna gång blev det en busstur in.. haha!

Travelling

Då var dagen här, mot Miami!

Pappa var så snäll och körde oss till Arlanda, bara en gång med hans vanliga morgonhumör annars måste jag säga att han skötte sig galant och vi tackar för skjutsen 😂❤️

Framför oss hade vi en lååååång resa. Men det var bara att stå ut, framförallt när man vet att bättre tider väntar och det kommer vara sååå värt den långa flygresan! 🙏🏼

Väl framme på hotellet orkade vi inte mer än att utforska hotellet och sen gå och läggs oss. Sååå sköna sängar och så fint rum med dubbla badrum och utsikt åt både havet, staden och ån.