Vecka 49

Gud vilken värdelös bloggare jag är. Inte för att jag är någon bloggare direkt, jag är en idrottare, sportnörd. Kalla det vad ni vill! Är inte så intresserad av att titta på sport och följa med i varenda serie och så... Men jag spelar gärna själv! =) Hockey såklart! Hursomhelst, jag har inte bloggat sedan förra tisdagen! Det är inte för att det itne hänt något, utan för att jag inte haft tid.

REGION ÖST!
Öst är bäst, ingen protest. Vi bara vinner, de andra försvinner. =)

[ - Ge mig ett bröst, ÖST, ååååh Öst! ]


Onsdag gick jag i skolan precis som vanligt, eller ? =D Sedan hämtade mamma mig där för att jag skulle åka till Hägernäs och träna med regionslaget, för vi skulle iväg på torsdagen och spela cup. Så vi hade onsdagen på oss. Vi tränade 2 pass, hade lite teambuildning och så.
Torsdagen  bar vi av till först Johanneshov, övningskörde tidigt på morgonen i morgontrafiken. Sedan hoppade vi på en buss med hela laget som skulle ta oss ner till Katrineholm där turneringen skulle äga rum. När vi kom ner så fick vi mat, mycket gott! Sedan hade vi vårt första ispass där nere. Sedan var det dags för middag och lite andra aktiviteter!
Fredagen betydde första matchdagen, det kändes redan på morgonen från alla håll. Vi hade dock först ett ispass att avklara. Sedan var det match, vi skulle möta lag Syd. Vi är Öst om ni inte förstått det. =) Vi vann första matchen, det var en skön början! En jämn match med många spelvändningar och farliga anfall åt båda hållen. Men idag studsade pucken åt vårat håll i alla fall.
Lördag, andra matchdagen även en träning där. Idag var det dags för lag Väst att möta vårat starka och glada gäng. Tyvärr studsade inte pucken åt vårt håll den här dagen och vi förlorade med ynka 2-1. Finns itne så mycket att säga om det.
Söndagen, då jag fick göra mitt första mål i turneringen med pass av maria som också spelar i mitt lag här hemma. Det var skönt, med tanke på att jag inte fått så mycket speltid! Men hursomhelst. Äntligen skulle vi på åka hem till sitt egna hem igen, SIN SÄNG! =D
 Å andra sidan var det en jävligt rolig helg så tack för tiden! Och för er som undrar så kom vi 2a efter team Väst!


[ Vet ni vad det bästa är? - Öst, åååh Öst ]

Väl hemma igen träffade jag Niclas en stund på kvällen, tihi. Det var mysigt. =) Även om vi båda var jättetrötta.

Så var väl den veckan. Så puss på er! =D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0