nu har en lång tid i livet passerat

mycket har hänt, lite har gjorts. eller?



Idag har jag varit hemma från jobbet och från träning för att min rygg håller inte. Det är alltid skönt att få vara hemma och vila upp sig. Samtidigt tråkigt att få vara helt själv och inte träffa folk vilket jag brinner för.
Jag bakade chokladbollar, lämnade igen filmer, handlade, lagade mat tog promenader med hunden och syster. Har inte gjort något som varit speciellt vettigt idag men fy vad välbehövligt det var.



Jag har förövrigt börjat ett nytt liv, ett nyttigare liv. Jag har dragit ner drastiskt på sötsaker (jag vet att jag bakade idag, men vem sa att jag åt?). Jag skriver matdagbok och jag måste säga att det hjälper mig väldigt bra. För att jag vet att varje gång jag ätit måste jag skriva och då undviker jag att småäta hela tiden som jag gjort tidigare. Har gått upp ett antal kg detta år, dags att ta tag i dem och gå bort dem!

Finn något som motiverar dig, rör dig framåt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är jätteduktig!! Du var verkligen värd en dag ledigt!! Kram fr mamma

2010-11-09 @ 09:14:09
Postat av: Anonym

Best of Luck to you,Emmie. It's not always easy but make sure you get some rewards now and then.



grannies

2010-11-09 @ 20:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0