Friluftsdag

Hejsan hoppsan!

Idag var det egentligen friluftsdag i skolan, några hade stuckit iväg för att åka skidor, andra för att spela tennis och så vidare. Men eftersom jag hade träning på vallen så tyckte mamma jag kunde få vara hemma och ta hand om min vovve. Och det var precis det jag gjorde.
Men först tog jag ännu en välbehövlig sovmorgon, enda tills mamma ringde och väckte mig då hon sa att jag var tvungen att gå ut med hunden. Jaja, tänkte jag. Hon sover lika gott hon, så jag tog mig upp i lugn och ro och gjorde mig lite frukost, muummaa! =) som ni märker nu så har mitt nya frukostliv hållt i sig, väldigt nöjd är jag för det! =) Jag är duktig!!

 
kräm & ägg med kaviar, mumsi.

Efter frukosten så tog jag på mig mina ytterkläder, för det var dags för hunden att få sin morgon vandring! =) Det var underbart att gå ut idag, vädret var enormt bra, solen sken och snön glittrade. Weii! :) Här bjuder jag på 3 bilder jag tog, första är ganska dålig pga solskenet.








Efter promenaden kom min käre pojkvän till mig. Vi satt lite vid datorn ett tag, eller jag gjorde det.. =P Och tittade lite på tv å så, efter det tog vi en skööön powernap på 30 minuter. Sedan så var det dags för att göra mat, jag skulle iväg till danderydsvallen för träning. Det blev pasta med ost och skink sås, blev som vanligt förmkt mjöl. menmen...
Träningen gick bra, det var roligt idag. Vi började med att spela lite fotboll på isen, wei! =) Lite flum och så, men det behövde vi tror jag!

Hursomhelst så sitter jag här, eller ligger snarare, som vanligt på vardagskvällarna och småäter på något. Ska alldeles strax lägga ifrån mig datorn, så godnatt så länge så hörs vi imorgon! =) KRAAAM!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallå där! Det var väl inte jag som sa att jag tyckte du skulle hockeyträna i stället för att göra någon annan aktivitet. Jag har för mig att du tvingade mig att skriva på en lapp. :-)

Men det gör inget, ta det lugnt du. Kram mamma

2009-02-02 @ 23:07:33
Postat av: christina

Hi there,



I am so impressed of your cooking skills now. Good job Emelie!

Hopefully you can teach Sofia also so she will have a good diet too. Maybe you will be as good with cooking as your mom one day.



Take Care from the two of us

2009-02-03 @ 02:10:40
Postat av: Emelie

It will be one different between me and my mom's cooking skills, and that would be how fat our children would be/is. Mohahaha, I will feed my child's with no diet food. Hahaha.

2009-02-03 @ 09:03:03
URL: http://emlixx.blogg.se/
Postat av: Sivan

Haha Empa..hoppas inte dina lärare känner till din blogg ;)

2009-02-03 @ 17:50:40
Postat av: christina

Oops,



There was some misunderstanding here. Diet in English is just what and how you eat - not diet in Swedish. I would not recommend "diet" it never works. It is to die with a t. P S Please eliminate fat from your vocabulary it doesn't belong in your family. It's called fit!

Puss Puss

2009-02-03 @ 22:12:13
Postat av: christina

2009-02-03 @ 22:13:04
Postat av: Emelie

Whatever, you realized what I ment. I would like to say BIFF! :D

2009-02-04 @ 15:12:30
URL: http://emlixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0