Spanien

Vi lever och mår bra, det är väl det viktigaste! Resten lovar jag att ge en mer utförlig beskrivning på när vi är hemma igen!

Puss och kram från systrarna Karlsson i Nerja, Spanien. <3

Sista dagen

Halloj!!! :)
Igår var sista dagen för två saker. Sista dagen på jobbet och sista riktiga väntardagen innan resan! Wehuuu!!

Nu har jag semester, Spanien väntar!

Gårdagen bestod såklart av träning och packning. Har en lite förliten väska så det ska jag ändra på. :) Eller har jag packat för mycket? Kan nog vara en kombination av båda :D

Effektiv

Hallihallå!! :)
Igår var jag ledig, från jobbet åtminstone. Då passade jag på att tvätta "lite" tvätt (3 maskiner)... Jag hann springa till och hem från gymet + gyma, handla lite, baka, göra mat och sen åka till Eskilstuna för isträning. Det enda jag inte hann var att packa, det ska jag därför göra snart innan jobbet hägrar. Sista passet denna sommar. Men jag är redan inbokat på ett nattpass i september, det är ju bra då behöver jag inte sakna alla så mkt ;)

Onsdag

Idag blev det middag hemma i Vallentuna! Så gott!!! <3

Annars har jag bara jobbat, har fått bli en träningsfri dag då jag kände mig rätt misshandlad idag. Har tränat mycket och det är tufft att jobba kväll och dag därpå. Krafter hämtas och imorgon är en ny dag :)

Trötto!

Nu är jag trött, ska ta mig mot sängen nu. Jobbar tidigt imorgon, skönt när man slutar ett helvete när man ska gå upp ur sängen.

Idag har jag bara gymat och jobbat, roligare än så blir det inte ;)

Eskilstuna tur och retur

Helloj!!

Igår jobbade jag dagpasset, sedan var det en sväng till gymet som stod på schemat! Lovely!!

Hem snabbt efter gymet och värma på en matlåda innan det var dags för mig att åka till Eskilstuna. Wehu! Det var dags för första ispasset för säsongen. Och det var såååå kul! :D

Och fysfenomen som man är har man inte ens ont i kroppen från igår. Mer än det jag körde på gymet typ ;)

Söndag

Igår blev de sent, inte nog med det så var jag sömnlös mellan 4-8 och lyssnade på när patrik snarka. Tillslut somnade jag igen och kunde sova till halv tolv. Så skönt! Har några timmars sömn att ta igen!

Efter frukost/lunch så åkte jag hemåt Vallentuna. Jag och mamma tog en promenad med Wilma innan jag däckade i soffan. Fick självklart sällskap. Haha! Efter att ha fått nästan ont i kroppen av allt vilande åkte jag till gymet för ett stenhårt pass. Innan jag gjorde en supersmaskig tacogratäng till middag.

Nu slappar jag igen. Ska sova tidigt idag tror jag om jag kan för att imorgon är det jobb tidigt!

Check!!

Midnattsloppet check! Och jag vann ;) Tänka sig! Haha!

Midnattsloppet 2013

Nu kör vi!!!

Tröttis

Imorse när jag vaknade efter natten var jag trött, guuud så trött jag var. Seg som tusan. Inte så konstigt kanske....

Nu är i alla fall tentan skriven, det var värt ett försök :) Det kan ha gått och kan ha misslyckats. Vi får se helt enkelt :)

Ciao! Sovdags inför imorgon! Viktigt lopp att vinna! ;)

Nightynight

Idag har jag endast hunnit med en långprommis efter "frukost" eftersom förkylningen inte tillåter en löptur. Jag sov länge efter natten så det var skönt.

Visst ser gårdagens middag delikat ut? :D MUMS! Idag ska vi grilla <3

Jag lever

Hello!! Har glömt bort bloggen för ett tag. Jag blev sjuk... Åkte på den där dunder förkylningen. Och sen har ja jobbat som en galning. Förutom det så har jag shoppat, ätit god mat, jobbat lite till, träffat mina fina vänner och försökt gå ner semesterkilona. Hualigen!

Sista natten

Trött sitter jag nu i soffan efter ett par hektiska timmar på jobbet. Äntligen har jag fått sätta min rumpa ner i soffan. Lovely!
Bara 4h kvar tills jag jobbat av halva denna vecka.

Jobbnatt #2

Igår sov jag till 1, tills jag vaknade hungrig, kissnödig och ja allt det där. Fick helt enkelt ta mig upp efter 5h sömn. Jag menar det är ju ändå helt ok!

Gjorde go frukost, såg en film, stack ut och sprang 8km vilket är helt otroligt då jag kände mig helt död och tänkte att jag bara skulle orka 3. Men kroppen är ett fantastiskt fenomen! Bara huvudet som jävlas ibland.

Sedan vilade jag lite innan det va dags för nästa måltid och avgång mot jobbet igen. Blev en hektisk natt och satt inte ner många sekunder. Enda fördelen är att natten går så himla fort. Annars vore det skönt att få vila lite på nätterna.. Puh!

Nu är jag vaken efter denna natt. Får se vad dessa mellantimmar bjuder på innan det är dags för nattpass nummer 3.

Back to reality

Bättre mat (!), gymträning, jobb, tvätt och oljebyte på bilen fick måndagen innehålla. Första dagen tillbaka från semestern.

Skåneland - Dag 5

Hemfärd, sista dagen, sista semesterdagen är här.

Började morgonen med att städa ut stugan innan vi tog vårt pick&pack och parkerade oss nere på stranden igen. Ytterligare en varm och solig dag, dock väldigt blåsigt!

Jag och mamma tog en beachwalk på 6km. Duktiga som vi är! ;) Sen bestod lunchen av muffins, och lite senare tryckte jag i mig en glass!

När klockan började springa iväg packade vi ihop på stranden och stängde in oss i den trånga fullpackade bilen för lååång resa hemåt!

Nu sitter vi här i soffan hemma, jag och patrik. Han snorar som tusan och jag håller tummarna på att jag får hålla mig frisk. En tuff jobbvecka med 54h jobb, dvs 6 dagar med en start på 3 nätter.. Vore inte så bra att bli sjuk nu!

Imorgon börjar inte bara jobb igen, utan även mitt nyttiga och hälsosamma liv igen. Sockerdetox är välkommen och efterlängtad! Känner mig svullen och fluffig, vilket jag är. Jag menar, muffins till lunch?! Haha.. Nej nu är det allvar igen!

Skåneland - Dag 4

VARMT!!! Idag var det varmt, eller ja ännu en varm dag i detta avlånga land. Sommaren har bjudit på riktigt underbart väder och fortsätter så. Underbart! Såklart blev det ytterligare några timmar på stranden denna dag, dock med solkräm på kroppen. Man får ta lärdom av sina misstag. ;)

På eftermiddagen gick solen i moln, så då knallade vi upp till stugan och jag tänkte att det kunde bli perfekt med en löprunda om solen höll sig bakom molnen en stund. Ack så fel jag hade, när jag hade bytt om sken solen igen så det blev en sjukligt varm joggingtur på 40 minuter. Hualigen!

På kvällen åkte vi till Ystad, sista natten med gänget tänkte vi och lyxade till med förrätt och varmrätt. Åt det godaste krispigaste och mest fantastiska vitlöksbröd någonsin och en underbar oxfilé med riktig hemvispad bearnaissås. Ni som känner mig vet att jag var i mathimlen just denna kväll. MUMS!!!!! Inte nog med denna lyxmåltid, efteråt gick hela gänget och köpte varsin stor påse godis. :D

Skåneland - Dag 3

Idag var det strålande sol vilket resulterade i en låååång dag på stranden och brända kroppar. Ajabaja så röd man blev, menmen... Jag får skylla mig själv, trodde inte ja kunde bränna mig nå mer i Sverige. Så fel man kan ha! Några breddgrader söder ut gör sitt! ;)

På tal om breddgrader så besökte vi Sveriges sydligaste udde vid Smygehuk innan vi fortsatte vidare mot Skanör/Falsterbo. Tittade på solnedgången och på dem fina husen. Där kunde man ju bo, om det inte vore för blåsten! Fy! Haha.

Blev en sen middag påväg tillbaka hem till stugan, men desto godare. Den som väntar på något gott ni vet.. ;)

Skåneland - Dag 2

Idag var första heldagen, eftersom vädret inte skulle bli tipptopp tog vi bilen över till vårat kära grannland Danmark.

Men innan färden över bron hann jag med en löprunda med patrik på morgonen och ett första dopp nere vid havet. Lovely!
Väl i danmark, köpenhamn så började vi med lite lunch och sightseeing i och avslutade med Tivoli där vi spendera större delen av eftermiddagen och kvällen. Kul! :)

Skåneland - Dag1

Hallå! Här har det ekat tomt på inlägg.
Jag får väl skylla på att jag njuter av mina sista semesterdagar istället för att spilla ner tid på bloggen.

Men, nu är det dags för lite uppdatering. Eftersom vi, familjen och patrik varit i "skogen" och det knappt funnits 3G nere i Skåne har jag inte lyckats få iväg några inlägg. Börjar med dag1, en lång och trång bilfärd som slutligen hamnade här i Beddingestrand, slutdestination. Vi fixade grillat till middag och hann med en promenad ner på stranden. Fint!