Spanien - Dag 3, Malaga

 
Här har vi bussat oss till Malaga, en seg busstur på 1h och 30min ungefär. Vi tog oss till beachen där eftersom Nerja bjöd på väldigt mulet väder och Malaga något bättre. Påvägen fanns massa fascinerande arkitektur, fina träd och ja lite smått och gått att titta på. Vilket var bra eftersom det var en lång väg i 34 graders värme att gå.
 
Lite shopping, eller fönstershopping eftersom ingen av oss köpte något fick avsluta dagen i Malaga. Eller?! Nej nu hade jag fel. Letande efter buss-stationen fick avsluta dagen, och lite tjafs oss emellan pga stress. Och fortfarande ingen som kunde prata engelska med oss (okej, kanske om vi hade frågat någon mer än en typ 16 årig flicka som vaktade butiken i guess). Fast beslutna om att hitta den där buss-stationen, kom vi äntligen fram. Skönt! Bussresan hem tog typ 2h för busschaffören skulle tydligen åka en annan väg. Jag menar 5 mil på 2h, det är bra gjort!
 
På kvällen blev det standard, middag på hotellet, ner mot Nerjas lilla by för en drink för att sen hem å däcka i våran säng.

Kommentarer
Postat av: chris

Fantastiskt fina bilder fran resan i Spanien och roliga berattelser. Kul ide med badringarna. Sista bilden ser ut som Las Vegas for mig! Roligt att Mats behovde skicka en karta till er sa ni kunde hitta stallet. Jag ar ocksa forvanad att dom inte pratade battre Engelska, kanske ar det inte obligatoriskt i skolan in Spanien. Fungerar nog battre norrut i landet. Vi ar sa glada ni ar tillbaks helskinnade utan att ha blivit drogade pa nogon bar nogonstans bl a.
Time for full speed forward for both you and Sofia now,
kram fran grannies

2013-09-04 @ 20:17:52
Postat av: Emelie

Ja, det kommer mer. Jag har försökt lägga upp så att de kommer 2ggr/ dygn. Jaaa, det var faktiskt lite häftigt. Man blev glad av att se det! :)

Jaa, denna vecka har verkligen varit full fart framåt. Föreläsning varje dag, heldagar. Det är ganska tugnt att bara sitta och lyssna och lyckas få in allt i huvudet.
Kram!

2013-09-05 @ 20:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0