Jag älskar...

Mitt jobb, mina kollegor och att jobba shift.
Det är just shiftjobbet jag tänkte skriva någon rad om nu. För hur skönt det än är att få komma hem i tid när man krigat sig upp tidigt på morgonen slår ibland inte alltid den sovmorgon man kan få inför ett kvällspass. Att vinka av dagjobbarna efter ett nattpass då? Säga godnatt när alla andra har krigat sig upp för morgonjobb, fantastiskt! Det lugna klimatet nattetid och det hetsiga på dag och kvällstid, sovmorgnar, tidiga kvällar, mysmornar. Jag har det bästa, det bästa av alla världar!

MEN! Allt här i världen har en baksida, vi människor har vår stjärt och Sverige har Göteborg. Haha! Baksidan med att vara shiftjobbare är att ha en sambo som är det också. En del veckor/dagar lever man som änka, och det gott folk är fruktansvärt! Jag hatar att vara ensam, jag hatar när det är tyst, jag hatar att vara utan Lukas. Fy! När han jobbar nätter så känner jag mig ensammast i världen. Men såklart så har vi ibland också flera dagar på rad ihop tack vare shiftjobbet.



Kommentarer
Postat av: chris

hej hej Emelie
Kul att du berattar hur du har det. Bekymret med att "nar gubben gar in -gumman gar ut" maste kunna losas med att ni samordnar era scheman mera.
Ar det inte frivilligt for er,att ta natt jobb.
Om inte for pengars skull,har sagt det forut,tank mera pa halsan.
Horde av mamma att ni aker till Gran Canaria pa torsdag,det verkar vara ett jatte fint stalle.
DET blir toppen.Sov inte bort dagarna bara!
kram
mormor och morfar

2015-10-31 @ 21:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0