Playahead.

Tittade runt på den nu så kallade " blogen " på min pa. Hittade lite saker som jag tänkte kunde sätta in här. =)

1. Dikt till min farmor, då hon var sjuk.
Det är så orättvist.
Varför, varför du?
Alla vet att du är en ängel.
Men ingen vill ha vingar på dig än.
Snälla farmor, kämpa nu.
Vi tror på dig.
Jag behöver dig.
Jag älskar dig.

2. Bara en text
Vi begår misstag för att inte göra om dem. Vi är otrogna för att sätta kärleken på prov. Vi bryter mot regler för att veta vart gränsen går. Vi ljuger för att inse att sanningen varar längre. Vi glömmer för att påminnas. Vi bråkar för att sedan förlåta. Helt plötsligt verkar allting ha en mening.

3. VETTIGT ATT HA LÄST!!!

En man hade föreläsning för ungefär 500 ungdomar.

Han tog fram en hundralapp och höll upp den så att alla kunde se. Han frågade sen: Är det någon som vill ha den här hundralappen?! Alla räckte ju självklart upp handen för det var ju ganska mkt pengar. Mannen knölade sedan ihop lappen och räckte han upp den igen: Någon som vill ha den här? Alla räckte upp handen. Han la hundralappen på golvet och stampade på den så den blev smutsig: Fortfarande någon som vill ha den här? Alla räckte upp handen. Då sa han: Jag tycker ni ska lära er något av det här. Även hur smutsig och ful någon är så har hon eller han lika mkt värde!

4. Få folk må bättre.

Åtminstone 2 personer i världen älskar dig så mycket att de skulle dö för din skull. Minst 15 personer älskar dig på något sätt. Den enda anledningen till att någon hatar dig är att de skulle vilja vara EXAKT som du. Ett leende från dig kan ge lycka till vem som helst, även om de inte känner dig. Varje kväll tänker någon på dig innan den somnar Du betyder ALLT för någon. Om det inte vore för dig, skulle någon inte leva nu DU ÄR SPECIELL.



Jag ville skriva dessa ännu en gång. För de väcker minnen. Har enbart skrivit den första själv, de andra vet jag inte var de kommer ifrån från början. =)

Puss och Kram.


Kommentarer
Postat av: Pauliina

Hej, trevlig blogg, fin design :)

2008-04-11 @ 15:02:15
URL: http://pauliina22.blogg.se
Postat av: Madde

åh har du skrivit dikten själv ?
den var jätte fin :)

2008-04-11 @ 15:11:04
URL: http://medelenekarlsson.blogg.se/
Postat av: tovä :)

Den andra är så sjukt bra:)

2008-04-11 @ 17:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0