doktorn.

HejHopp.

Idag tog jag itu med mitt magont för imorse kände jag att jag verkligen inte orkade ha det så här någe mera. Jag gick till doktorn. Han kände lite på min mage, och jag berättade var jag hade ont och hur jag hade känt mig och ja allt det där. Jag fick göra graviditetstest, men gravid var jag inte. Vilket jag visste men han ville ändå extrakolla. Han sa att jag hade magkatarr, i alla fall vad han trodde. Han skrev ut en medicin till mig, som jag inte kunnat hämta ut än, för jag är pank. Riktigt pank. Vilket är konstigt för jag borde få mitt studiebidrag nu?! Får det den 20 varje månad.
För er som inte vet vad magkatarr är så är det en "sjukdom" som utlöses av bland annat stress och dålig mat. Symtomerna för magkatarr är följande :
  • smärta eller obehag i övre delen av magen
  • tidig mättnadskänsla när du äter
  • hungersugningar i magtrakten
  • känsla av uppkördhet
  • illamående och rapningar
  • halsbränna, som egentligen är ett eget tillstånd, men ibland kan vara ett delsymtom vid dyspepsi.

  • känn på den du!
    Det känns jätteskönt att jag tagit itu med saken, jag hoppas det är magkatarr och att medicinen hjälper mig. Det vore ännu skönare. Så jag blir bra någon gång!

    Efter doktorn gjorde jag mitt idrottsprov, det gick väl sådär halvbra. Det var svårt men ändå inte svårt. Det var svårt att få fram bra svar till frågorna liksom. Efter det så hade vi lunch, sen gjorde vi inte så mkt mer. För jag var klar med min uppsats så jag behövde bara lämna in den sen gå hem. Så nu är det SPORTLOV! Det ska bli jätteskönt! =)


    Ha det bra, nu ska jag nog åka och hämta ut medicinen i think. Mamma kom i alla fall.
    Kramis. <3


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0