fonder hit, pengar dit

fy fasiken vad tråkigt det är. jag fasar för den dagen jag ska deklarera som pappa tycker ska bli jättekul. och den dag jag ska betala skatt för min inkomst. vilket blir typ nästa månad om inte månaden därpå.. jaja, det är väl bara att göra.
nu fick pappa mig att sätta in 500 kr till på mitt ständigt sjunkande fond/sparkonto. ganska värdelöst måste jag säga, han bara pratar pengar som om han vore 80 bast och har ett ordföråd när det gäller det ämnet som är större än jorden typ.. nej, sådant är inte okej när man är totalt ointresserad. nu får vi väl bara hoppas på att det går bra, annars jävlar.

för att prata lite mera pengar så kollade lönen jag ska få för det jag jobbat i augusti precis, den är också najs. synd bara att den kommer i september. jaja, kanske lika bra det. :)



bajsbajs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0