Solljus gör dig glad!

Hej. Orkar inte skriva om denna dag för det har inte hänt något speciellt alls egentligen. Så det verkar onödigt. Men en sak som jag tänkt på idag är hur solljus påverkar oss människor. Man märker direkt i skolan tex när det är soligt ute, folk blir mycket mer glada och positiva, de gnäller mindre och är trevligare mot varandra. Det är mycket mysigare och då blir man ännumer glad själv. Jag är väl inte ensam om att vara trött på mörkret och då tänker jag mest på min käre vän Elin.



Hon, denna kvinna!!! Åker hela vägen från Högdalen till Vallentuna varje vardag. Det är galet starkt av henne, iallafall då hon är där i tid. Herregud alltså, jag tycker det är jobbigt att gå upp halv 8 då jag tycker det är "mörkt". Det är nästan svart då hon går upp. Det ska hon ha cred för!! Hursomhelst, det var hon som fick mig att tänka på att man blir så glad av sol. För hon strålade verkligen idag, mer än vanligt iaf! :) Ibland är hon en trötter, men idag var hon verkligen glad! Jag blir glad när mina vänner är glada! =)



Hursomhelst, dagen i ära fick jag ta ut hunden. Och idag var det faktiskt okej med tanke på det fin fina vädret! =) inte långt från mitt hus träffade jag två jättegulliga damer, haha!, som älskade min voffsing. De var helt fascinerade över hur duktig och snäll hon var. För de tyckte det var helt otroligt att hon bara gick om dem utan att ens göra ett försök till att rycka sig fram till dem och att hon var så lugn och försiktig. Just då var jag en stolt matte! =) Sedan tyckte de att vi hade gjort ett bra jobb med att hålla henne i form, för hon var tydligen välformad. HAHA, bra jobb mamma! Då berättade jag att det var min mammas förtjänst eftersom hon var ute med henne så mycket och länge. Då sa de att Wilma hade det bästa livet en hund kunde få typ. Haha, jättegulliga var dem! =) Sedan för en gångs skull så kom Wilma när jag ropade på henne för att hon skulle komma fram och hälsa på de två damerna.




Nu ska jag snart på match för att möta min pojkväns lag... HJÄLP!


Pöss på er! =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken insikt du har kommit fram till Emelie. Ja, solljus är faktiskt livsviktigt för att vi ska överleva. Man märker jättestor skillnad när det är fint väder.

Jag blir också glad när du är glad, älskling!

Ja, visst har jag gjort ett kanonjobb med att uppfostra den lilla gulliga hunden Wilma. Mer väluppfostrad hund får man leta efter. :-)

Lycka till på matchen i kväll!

Kram från mamma

2009-02-20 @ 20:27:34
Postat av: Cattis

Haha äter din pappa marmeladkulor? :P Det är bara att börja mobba honom! :D

2009-02-20 @ 22:24:50
URL: http://vitanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0