Tisdag

Igår var det en seg dag i skolan. Javisst, vi hade samuel skolans absolut bästa lärare, men det var seeegt ändå. Var trött också, det känns att lovet närmar sig. Det är efterlängtat och behövligt!!!

Efter skolan åkte jag hem, tog det lite lugnt. Pluggade litegranna. Sedan skulle jag göra mat. Ringde min käre mor och kollade vad jag skulle göra för något, korvstroganoff skulle det bli. Och det var såååå självklart att det fanns ris i kylskåpet. Jag gör korvstroganoffen, brände korven lite och löken smakade skit, men annars blev den bra. Sedan öppnar jag kylskåpet och ser förtvivlat det enda som finns är en burk äckliga linser och några gamla potatisklyftor. USCH! Jag tycker inte om linser och det värsta jag vet att äta som rester är gamla potatisklyftor, de är hårda och sega... Hursomhelst, det fick bli de där fruktade potatisarna eftersom jag hade 7 minuter på mig att äta något innan paulina och hennes pappa skulle komma och hämta mig.... Efter jag hade svurit högt och skrikit och haft damp ett tag klarade jag tillslut av att få mig själv för att sitta ner och äta. Jag var GALEN just då. Här hade man kämpat och sen blir allt förstört. Inte heller blev det bättre av att mamma sa sedan att hon råkat ta med sig riset till jobbet. BRA JOBB!
Jag var egentligen mer galen än behövligt, men det var för att dagen innan denna dag så hade jag köpt bröd påvägen hem från niclas... och när jag kommer hem så har någon ätit upp mitt godis som jag suktat efter typ hela dagen! Då lackade jag också.... Hursom.



Jag åkte iväg på matchen, stressad å ganska jätte irriterad.
Matchen började, och man insåg tidigt att detta var en farlig match. Vad jag menar med farlig är att Almtuna var inte där för att spela hockey, utan för att döda oss typ... De hade säkert 100 utvisningsminuter då 3 spelare fått gå och duscha och massa missconducts och annat. Det var trist... Menmen, alla har väl sådana matcher.
Vi vann tillslut med 7-0 och jag insåg idag att jag hamnade på protokollet 4 gånger. 1 utvisning, 1 assist och 2 mål. Formstark nu tror jag, har gjort 4 mål på 2 matcher, det är najs. =D Hoppas det håller i sig till på söndag också för då är det en viktig match mot segeltorp som absolut MÅSTE vinnas!!! Vinner vi den så är vi ett steg närmare SM-slutspel. WEHO!

mina kära kollegor efter mål!

Kommentarer
Postat av: Olvia

Bra jobb kollega!:P

2009-02-18 @ 21:57:50
Postat av: Emelie

thanks mate! =D hahaha, <3

2009-02-18 @ 22:21:11
URL: http://emlixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0