Utelåst

Hejhopp alla kära, glada, arga, kissnödiga och a alla andra också! =)

Idag vaknade jag alldeles försent! Klockan var kvart i 8 när mamma kom upp och väckte mig, shit. En stressig morgon till tänkte jag! Fast vi tog det ändå rätt lugnt, så a. Var i skolan typ 8.40, började 8.20.
Väl där kom jag på att jag glömt plånboken, så jag hade inga egna pengar att köpa mellis för. Tack gode gud så fanns niclas där som räddade mig. Inte heller hade jag lyckats få med mig medicinerna, fan också! De fick jag helt enkelt ta när jag kom hem.. Grejen är den att när jag väl kom hem så kunde jag inte komma in.... Wilma (hunden) fick vänta lika så jag, bara det att hon var inomhus och jag ute... Buhu. =( Fick vänta i 30-45 minuter ute i kylan. Brrhh... Jag hade alltså glömt nycklarna också. Det var bara att vänta på min syster, för ingen annan svarade eller hade nyckel till mig.



Väl i skolan så hade jag matte 2 lektioner, det gick bra. Vi gick över till sannolikshetslära, det är enkelt! :) Så idag var det lite roligare iaf. Sedan hade vi idrott, usch! Fast idag behövde man inte anstränga sig så mycket förutom att det var as jobbigt i händerna.. Vi hade HRL, hjärt och lungräddning. Det var bra, kanske jag ska säga istället för roligt. Det är väl alltid bra att kunna ifall att. Bara det att ifall jag skulle träffa på en medvetslös skulle den typ inte överleva. Kunde verkligen inte få dockan att göra klickljudet. Hahaha. Hur mycket jag än tog i. Fast sedan efter många försök så lyckades jag, så kanske kanske att jag klarar det! Hallelujah!



Efter skolan vare bara att sticka hem som sagt, fast jag kom ju inte riktigt in. När jag väl gjorde det bytte jag dojor till en varmare modell. HAHA! Fötterna var liksom genomfrusna. Sedan tog jag en sväng med vovven sen satte jag mig vid datorn och skrev tisdagsinlägget. =) Jädrans intressant! Efter det var det dags för träning på vallen, uscha. Uterink, kallt idag!! Hursomhelst, det var väl en rolig träning med några mindre roliga saker, men så är det kanske alltid!

Väl efter träningen så fick jag höra av pappa att farmor råkat ut för en olycka idag då hon åkt skridskor på sjön och fått åka in till sjukhuset och vara där hela dagen. Hon hade tydligen ramlat och slagit i huvudet, tappat minnet och blödit jättemycket. Blir alltid jätteorolig och nervös när jag hör sådant. Det suger verkligen när farmor eller farfar mår dåligt. För de är bäst i hela världen och de betyder så sjukt mycket för mig.
Så farmor, krya på dig! Och farfar, jag älskar att du tar hand om farmor. JAG ÄLSKAR ER BÅDA JÄTTEMYCKET!
Farmor är hemma nu och mår förhållandevis bra tror jag. Har inte pratat med henne eller något tyvärr.


Nu är det sängen som gäller, natti på er! =) <3

Kommentarer
Postat av: Olivia

Om du hade gått upp i tid så kanske du inte hade glömt ngt:P<3

2009-02-18 @ 22:25:15
Postat av: Emelie

tyst nu!

2009-02-19 @ 12:19:08
URL: http://emlixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0