Sjukhus ?

Allvarligt, nu blir jag nästan lite besviken. Måndag och Tisdag i skolan har vi skrivit en insändare till valfri tidning om något i samhället. Jag valde att skriva om Arbetslöshet och nedläggningen av Saab, med rubriken "Är det statens ansvar?". Jag argumenterade för att staten skulle gå in och köpa upp Saab. Idag får jag höra av mamma och läser i tidningen om att de ska varsla 900 personer ut från Karolinska universitetssjukhuset. Perfekt, verkligen jätte perfekt! Varför ta bort sådan viktig personal? Då kan de fan lägga ner alla jävla bilfabriker i hela sverige, heldre bort med bilar än att riskera personers liv. Kära nån, har de aldrig varit på sjukhus eller? Ta akuten, jättebra att det finns. Men fungerar det? Akut för mig är NU!!!! fort, whatever. Något sånt, inte 10 timmars väntan i alla fall....... De är redan för få för att ta hand om alla sjuklingar, varför dra ned på mer personal? Och som ett annat exempel, väntan för tunntarmsröntgen 3 månader, 3 jävla månader. Fattar ni ??? Tänk om man är dödligt sjuk och inte får veta det förrän det är försent? Det är helt sinnessjukt! Eller? Om staten ska hjälpa till med något är det fanimej sjukvården och de saker som värnar om folks liv!
Ja, finanskris... Men ska alla behöva dö eller? Åååh, blir galen.
Dessutom måste jag säga att det känns jävligt bra att precis fått en sjukdom som måste underhållas och sedan nu kommer det inte finnas personal så det räcker till oss alla. Bra, perfekt! Precis vad jag behöver! =)



Tack för mig. =)

Kommentarer
Postat av: christina

Great comments!



You got an important thing going here. The government should not buy Saab because they should not be in private business at all. Just because they are not good at it. Like you say - the money should be spent on health care and support for people who really needs it. The sad thing is that there is great health care available to people who can afford to pay a lot for it.

I like people who have opinions about things - keep up the good work.



Love from us





2009-01-14 @ 20:21:14
Postat av: Emelie

Yes, maybe not. But the government would not be in the business just own the company. But it wasn´t about that saab would closen up, it was about "arbetslöshet" and how bad it is for them.



=) KRAMAR!

2009-01-14 @ 22:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0