Blogga av sig.

Hej bloggen. Nu var det snart en vecka sedan jag skrev här. Har varken haft ork eller lust eller bara gjort något mycket mer roligt. :)

Mycket har självklart hänt då jag inte är någon som bara sitter hemma och glor hela tiden. Jag har varit i ishallen och tränat dock inte spelat någon match då det är matchuppehåll nu, vilket märktes rätt grovt förra veckan då det var fokus på att träna upp våra ben. Som om det behövs ? :P Kanske lite rå..
Denna veckan i skolan har niorna varit på besök och jag har varit "värd" för vårat program tillsammans med Jossan och Anna, det har varit lyckat och idag var det faktiskt många som kom till oss. :) Det är alltid kul!



Igår gjorde jag faktiskt något helt nytt som jag aldrig gjort förut, jag besiktigade bilen. :) och jag gav besiktningsgubbarna något att prata om i alla fall. Jag började med att komma upp dit, kände mig lite osäker vad jag skulle göra så jag ringer mamma som är min vägledare typ. :P Hon hjälper mig och ja, det var ju inte så svårt. Sedan står det HEO*** på skärmen och jag får köra in i garage 3. Det gick bra, brukar annars vara nervös för ramper eller liknande. Men jag fokuserade mig så ja gkom in bra! :) Jag klev ur bilen och han frågade mig var jag hade varningstriangeln. Jag ba "shit, detta borde jag veta".. Men nej, det kunde ju inte jag svara på så jag svarade helt ärligt att jag inte visste. Nähä sa han och frågade mig vad jag skulle göra om jag fick problem med bilen på motorvägen och bilarna svischade förbi. Öh, jag tänkte en stund sedan kom jag på något så fyndigt som "Jag skulle ringa Pappa". Han flinade ett tag och sa, jaha. Men om pappa inte svarade och du är bara tvungen att sätta ut triangeln. Jamen, då skulle jag väl försöka på mamma då. Tyckte jag och sa det. Hahaha, då började han  skratta. Sedan fick jag gå in i väntrummet och en stund senare kommer en annan besiktningsman, typ chefen, fram emot mig. Jag tänkte först, shit jag får inte köra härifrån eller något. Då någon annan tidigare fått det bekräftat. Men han kom fram och inledde sitt samtal med "Var det du som skulle ringa pappa efter varningstriangeln som har den vita bilen?". Jag började flina och ba "jaaa, är det något fel på den eller?" Det var det naturligvis inte, inte del lilla pärlan inte! ;) De ville bara kontrollera att mannen som besiktigade hade gjort sitt jobb korrekt! :) Tack gode gud för det och jag fick lite senare ta min bil därifrån.




Hem, ut med hunden sen åkte jag och hämtade upp Patrik på jobbet efter en sväng i väsby centrum. :) Ajuste, han har fått tillbaka sitt gamla jobb. Det är jättekul för honom och jag är glad för hans skull! :) Samtidigt som det är lite jobbigt då han är uppe tidigare än mig och slutar senare. Så nu kan jag inte åka och skrämma honom någemera. :/ Haha, äschdå!

Idag har niorna varit i skolan som sagt, så det behöver jag inte ta upp. Annars har denna dag varit ganska händelsefattig. Har träning ikväll, vi får se hur det går dåra! :D
Helt ärligt, man börjar bli rätt less. Jag har fan inte sett solen på alldeles för många dagar, man blir bara mer och mer deprimerad och less på allt typ. Men det är väl så under hösten. Det börjar dock spricka upp lite nu så förhoppningsvis får vi lite ljus imorgon i alla fall. Kallt och jävligt är det också! Usch.

Jaja, nu ska jag försöka pluggilugga lite så jag blir färdig så jag kan vara typ HELT ledig imorgon. Och imorgon fyller fröknarna dudas 18 år och då blire till å fira dem! :) Kan bli skoj!


Tjofräs! :D

Kommentarer
Postat av: Olivia

Man kommer inte undan med att ringa mamma eller pappa? hahaha

2009-11-12 @ 16:10:35
URL: http://viscomica.blogg.se/
Postat av: tove

Haha bra Empa! :P

2009-11-12 @ 18:28:44
URL: http://tosss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hi there,

ha ha, your blog was fun to read! Now you have one more experience in your life. Most people are nervous when going for a check up on their car.

The lesson learned, was that you can go a long way with being HONEST, SMILE, and have HUMOR.

But, you will probably need to get by without calling your mommy or daddy when things go wrong.



Love from grannies

2009-11-12 @ 21:21:30
Postat av: Emelie

Hej Mormor och Morfar.

I haven't heard of you for a very long time. I have been a bad blogwriter, I know! But you always put in a good comment on someting. I could guess that you should write a comment to this "inlägg". You learn something new everyday, right ? ;)

Yeah, but now I´ve learned where "varningstriangeln" can be found! :D



LOVE och PUSS!

2009-11-12 @ 22:48:41
URL: http://emlixx.blogg.se/
Postat av: Sivan

Jobbigt att läsa länga inlägg Empaaaa!! :P <3

2009-11-12 @ 23:19:24
URL: http://sivanotamsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0