Snöig onsdag

Gud vad dagarna bara flyger förbi, eller så är det för att det aldrig går några dagar. Åtminstånde går inte solen upp i alla fall. Snön faller ner på svealand och vi hör om snökaos och översvämningar (södra sverige, såklart!). Snön är förvisso fint, det är vackert när det lägger sig som en vit hinna och gör ett vettigt försök till att ljusa upp denna mörka vinter (höst?). På söndag är det första advent och jag såg några idag som hade börjat julpynta redan. Känns så himla tidigt men snart är julen här. Herregud! Men i och med alla ljus kan det bli ljusare. Men det fungerar inte om solen inte orkar tränga sig igenom molnen. Vi människor fungerar inte utan solljus, och det finns ställen på jorden där solen nästan aldrig orkar sig fram och de måste gå på solterapi. Visste ni förresten att sverige har högst antal självmordsförsök denna tid på året? Sjukt obehagligt, med en viss förståelse. Oja.
Nog om det.


en bild pappa tog förra vintern, vallentunasjön i bakgrunden.

Jag skulle bara berätta att idag har jag fått massage av min granne, hon är massörska eller vad man säger. Hur skönt som helst, jag har bara provat "brutalmassage" tidigare men denna gång var det mjuk/avslappnings massage. Mamma hade bokat för hon tyckte väl jag behövde det i guess. Jag höll nästan på att somna där på bänken som egentligen är ganska osköna överlag. Sedan fick jag ansiktsmassage också, det var lite annorlunda men fy vad skönt och ansiktet känns helt lent nu. Plus att jag kan le utan att ansiktet spricker sönder, fantastiskt! Så tack mammi! :) <3



Ikväll kanske det blir bio med mitt hjärta men först måste jag göra lite nytta. Typ städa mitt rum & hela övervåningen. Som tur är ser det inte förjävligt ut som vanligt eftersom jag röjde upp lite häromdagen. Så det går nog förhållande vis fort mot vad det brukar göra.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var så god, älskling. Glöm inte boka ny tid. Kram fr mamma

2010-11-24 @ 20:59:40
Postat av: Anonym

Who is giving you massage? Christine, your neighbor maybe. Good for you - keep doing it and get some "sunshine therapy".



mormor

2010-11-24 @ 21:22:11
Postat av: Laura

krya på dig empis!:)

2010-11-25 @ 00:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0