En dag med 2 goda besked!

Hej och Hå!

Igår på morgonen ringde min blivande chef för sommaren och sa att jag var så välkommen att jobba tillsammans med dom. Gissa om jag blev glad, tjoooho! :) Det var för hemtjänsten i Vallentuna, kaviarmackan jag åt innan intervjun måste ha fungerat! :D Eller?

Senare på dagen var det dags för att åka till skolan igen, lagom nervös var man för det var praktisk examination i förflyttningsteknik och grundläggande omvårdnad. Det innehåller tillexempel omhändertagande vid dödsfall, matning, renlighet, bäddning av säng osv. Det var jätteroligt, men nervöst speciellt då lärarna satt och skrev konstant under tiden man hade sin redovisning. Nervositeten släppte lite för en stund men sedan gick den igång igen värre än vanligt då beslut skulle fattas och besked skulle få. Hela min grupp (vi var tre i varje redovisningsgrupp) fick Godkänt! Tycker vi hade gjort oss förtjänta av det. Så då kunde man pusta ut och sova gott med 2 goda besked den dagen.

Känns som att denna dag gjorde mig ett steg närmre till sjuksköterska, även om det känns långt bort ännu!
Kanske lägger in en passande bild senare, måste sticka till bussen nu. Jag, familjen och patrik ska till stan och titta på teater och äta middag. Vardagslyx!

Ciao! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0