Nu lägger vi praktiken på hyllan ett tag framöver

Ja, precis. Idag var sista praktikdagen. Skönt och sorgligt att den är över. Har haft en jättebra tid, alla har varit supersnälla och jag har lärt mig jättemycket. Men samtidigt är det jobbigt med dessa tidiga mornar på vintern. Det är så mörkt så man vet inte om man satt på sig tröjan rätt på morgonen. Haha. Måste ändå vara lite skrytig och säga att jag lyckats få i mig gröt till frukost de senaste mornarna. Är så stolt! Är så dålig på att äta frukost annars.
Eftersom det var sista dagen idag så var det dags för slutbedömningen, hade knappt sovit en blund. För jag trodde den skulle vara på eftermiddagen men fick veta dagen innan att vi skulle ha den 8 på morgonen!!!! Men det gick ju bra, fick Godkänt. Så det var ju skönt, även om jag kände på mig att det inte var några bekymmer. Man vet ju aldrig? Kan vara något teoretiskt man missat? Det är inte bara att utföra och vara glad och trevlig, för det är jag ju i övrigt rätt bra på.
Fick även förfrågan från avdelningschefen om jobb i sommar, jag tackade så jättemycket och sa att jag behövde fundera över det. Är ju så att jag skulle vilja vara hemma i sommar, samtidigt som jag ser detta som en jättemöjlighet att utveckla mig i ett steg till mot sjuksköterskearbetet. Vi får se hur det blir, det är ju långt kvar till sommaren om inte annat. ;) Det är dessutom ett ganska bra bevis på att jag skött mig. Kul!!
Nu ska jag diska undan det sista, ta på pjamasen och krypa ner under filten med lite tända ljus. Det var länge sedan jag bara kunde lägga mig i soffan och slappna av! Så skööönt skare bli!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Congratulations Emelie,

for job well done. Don't say no to this practice in summer it's a great chance for you. Try to hold the decision as long as you can.

It make's us worried when you say that you are putting the blanket over you and light some candles.

Don't forget to blow them out before you fall asleep.

I have sent another package to you with some odds and ends. If you don't get it before you leave on Wednesday you will have to tell your neighbor to pick it up. I will send the Crocs to Vtuna.



Sleep Well and have fun with dear mom,

grannies

2011-12-08 @ 23:28:41
Postat av: michaela

Men söta lilla Emelie :) Du är sååå duktig!! Klart de frågar dig om sommarjobb. Du går in med allt i 100%. Klart de vill ha en sån tjej :)



Dock vill jag träffa dig snart käre vän!!!

2011-12-09 @ 07:57:21
URL: http://michameela.blogg.se/
Postat av: emelie

Det är ingen fara mormor. Mina stora blockljus brinner neråt så det börjar inte brinna i glittertrådarna och de andra var vanliga värmeljus. :) men jag släckte dem innan jag gick och la mig.

Jaha, vad spännande! Jag har inte beställt något vad jag vet?!? :) ja, får väl göra det!! :)

2011-12-09 @ 08:51:31
URL: http://emlixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0