2 dagars praktik

Går väldigt fort nu, känns som att själen flyger fram men kroppen står kvar. Jag är helt slut i kropp och knopp känner jag, ska bli skönt med 3 dagars ledigt. Ska få komma hem också, så skönt! :)
Idag fick jag vara med på en CT-röntgen, det var spännande. Vilka maskiner det finns. Dessutom sparade jag läkarna på en arbetsdag och han tackade så mycket för informationen jag fått med mig från röntgen. Frågade om jag fick vara med på en insättning av en portacath också, men de hade redan en student där och skulle bli för många i operationssalen. Förhoppningsvis blir det fler tillfällen som jag kan få vara med på!
Annars har dessa två dagar rullat på som vanligt, har hjälpt min patient och idag har jag nästan bara varit inne hos honom. Men det har gått bra och han är väldigt nöjd med mig. Han hade tydligen sagt till en sjuksköterska igår att "du kan hämta den där lilla tjejen hon vet hur man gör". Haha. Det är kul! Sen fick jag beröm från mina handledare att jag är duktig, framförallt på bemötandet med patienter. Men det är ju för er som känner mig lite bättre inte så konstigt kanske. ;)

Nu ligger jag här i soffan, död som få. Jag hade en riktigt dålig dag med min mage.... Låter det vara så och går inte in på detaljer.

Detta skrev jag för flera dagar sen men då kom det inte in...

Kommentarer
Postat av: Anonym

We are so impressed that you are already making good progress with your patients. Yes, we already know it but we are happy it's coming thru to them too.

Hope you feel much better yourself after some rest now.

grannies

2011-11-20 @ 22:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0