Praktik dag 1

Hej och hallå!
Nu är då min första dag på praktiken över, en intensiv men ändå lugn dag med supersnälla "arbetskollegor". Idag fick jag börja morgonen med att gå runt med en undersköterska för att göra de vanliga undersökningarna såsom temperatur, blodtryck, puls och saturation (syremättnad). Och det är väl egentligen det jag ska klara av för att få godkänt på denna kurs. Idag tittade jag mest, fick hjälpa till vid en lite "akutare" situation.. Men det vill jag inte skriva om här och får inte göra heller för den delen. Men det var kul att få göra lite mer även om det inte var det roligaste man kan göra. Jag känner ändå att det är inom vården jag ska jobba. Superkul med människor, alla möjliga sorters. Hur man kommunicerar med andra som kanske inte kan samma språk eller inte orkar prata.
Idag hade jag väldigt kul!!
Bild tagen från google!

Kommentarer
Postat av: westerberg

Emelie,

How much fun to read about your new adventure in life.

So wonderful to be able to help people in many different ways. Seems perfect for you.

Remember that just small things makes a big difference for people in bed at the hospital.

Like a smile or just quietly holding a hand for a while.



Keep us updated,

grannies

2011-11-10 @ 05:49:30
Postat av: Emelie

Ja, det är kul att skriva om det bara. Vet dock inte vad jag kan skriva och inte så jag försöker vara lite försiktig! :)

Ja, jag älskar människor. Ska dit imorgon, längtar med väldans massa nervositet. Imorgon är det nya människor att jobba med, men förmodligen samma patienter, hoppas jag!



Det lovar jag!

2011-11-10 @ 22:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0