Skitmåndag

Hej kära vänner.

Idag har det varit måndag ut i fingerspetsarna. En riktig skitdag med andra ord.

Morgonen började däremot bra, jag blev upphämtad av pappa för att han skulle köra mig in till stan. Tyvärr är det alltid köer i Sthlm, så jag missade ett tåg till Västerås med ca 10 minuter. Så jag skulle få vänta ca 50 minuter tills nästa skulle komma... Jaja, det gick väl att svälja, men sedan när de ropade ut att tåget är, 5 minuter, 10 minuter, 20 minuter, 30 minuter, 40!! minuter försenat blev det inte lika lätt att svälja längre. Var så jävla trött och irriterad på att tågtrafiken ytterst sällan fungerar.

Tåget kom till slut och då kunde jag koppla av en stund, frid och fröjd. Tills jag insåg att jag hade en buss som skulle gå hemåt om ca 2 minuter. Fick småspringa lite bort till hållplatsen för att hinna med bussen, puh. Jag hann, fan va bra tänkte jag. Snål som jag är, eller arg på VL som inte har studentrabatt köpte jag i protest enbart en Skolungdomsbiljett, det visade sig att min helvetesmåndag inte var slut. Stationen efter hoppar 2 biljettkontrollanter på bussen.... Fantastiskt och tänkte precis hoppa av när dörrarna stängs igen. FAN! Nu äre kört. Jag åkte dit på 524 kr!!! böter. (Tur att det inte var i sthlm, för där är det ännu mer). Tråkigt jobb de stackarna har tänkte jag och var så frustrerad så jag höll på att börja gråta. Det kunde ju bara inte gå sämre för mig. Och tidigt var det ...

Väl hemma igen så var det dags för att hämta bilen för att köra den till verkstaden, puh! ÄNTLIGEN!!!! :) :) :) Jag saknar min pärla så mycket!!! Körde bilen dit och gick sedan hem, gick faktiskt förbi en resturang som låg längs vägen som hade dagens lunch för 55 kr + dricka 5 kr. Det passade mig bra eftersom jag fortfarande var lite arg. Det var en supertrevlig kille i kassan som gjorde alla gäster glada, tack för det! :) Välbehövligt.

Sedan satte jag igång att plugga lite här hemma, inte så jävla upplyftande det heller.... Jag får ta mig i kragen och fanimig klara detta!!

Har även fått svara på några intervju frågor idag, till www.vallentunafria.se, en webbtidning som kommer ut någon gång nästa vecka vad jag förstod det som. Superkul ju! :) En tidning där det inte är enbart politik och andra helt ointressanta nyheter för en vallentunabo, utan mer lokalt! BEHÖVS!!!!

Efter en stund ringer pappa och berättar att de behöver byta eller ja, justera framaxeln (??), tror han sa det i alla fall, på bilen så jag får inte den klar förrän imorgon fm.

Efter allt som hänt tidigare idag kände jag att det är fanimig okej, hade mer än gärna haft min bil här idag. Men det är HELT okej att vänta en dag för att få pärlan renoverad och redo att köras igen. <3

Tack för mig och min härliga måndag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0