Min dag, helt klart!

Varit i skolan fram till 12, stannade där och åt. Skulle sedan åka hem, strul med bussarna. Som vanligt när jag ska åka buss... Åh! Tack gode gud för mitt körkort och bilen <3
Sen när jag kom hem och skulle sätta igång och plugga händer detta....
Exakt, mitt fina soffbord går sönder. Visst att det varit vingligt men man måste väl få dutta till det. ÅH! Ett ben är i sin normala position, försökte laga det men det är total gängpaj så jag gav upp... Fick bli detta provisoriska istället då jag insåg att jag MÅSTE ha ett bord där när jag skulle sätta upp fötterna på bordet som inte existerade. Great!
Fult och litet bord som tidigare gömts bakom/brevid soffan och av min feta skrivare ovanpå. Jaja, tack kära bord för att du är fult, stabilt, användbart och tillfälligt. Ser för bedrövligt ut i mitt vardagsrum nu. Ett trasigt bord, ett alldeles för litet soffbord och skrivare i ena hörnet. Sen har jag inte bäddat sängen men det går nog att göra något åt det.
När jag väl satte mig för att plugga kommer jag på att när sjukhuset ringde idag för att ge mig nummer till en sekreterare så rev jag ut en liten bit för att kunna skriva upp numret som hon ville ge mig på en sekund..
Självklart fick jag med mig en bit av dagens föreläsning i all hast. Nu är den lappen borta, och jag har ingen aning om var jag ska hitta den. Och inte minns jag heller vad som skulle stå där det saknas ord och bokstäver. Jamen vad braaaaaaaaaaaaaaa!
Undra vad som händer här näst ? Ska iaf gå en promenad med min käre vän Clara om en stund, det kan ju inte gå fel. I guess ? Skönt att komma ut lite.
Hejsvej på er.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj Oj Oj sounds like a case for your grandpa!!

Too bad he's too far away to fix your table.

Don't get rid of it, it's a nice table maybe hold it in your storage for a while. And get to Ikea and get another cheap but useful square table for now.

Hope you have found your note by now - another lesson in life. If you loose something - make sure you always put that in the same place......



Lots of Aloha love from

grannies

2012-02-09 @ 20:17:35
Postat av: Emelie

Oj, vad tidigt ni är uppe!!! Ja, hade jag haft fler verktyg och fler skruvar hade jag tagit bort alla ben och flyttat lite på dem. Men problemet är att jag inte ha så mycket hemma mer än det nödvändigaste. En såg en hammare och några skruvmejslar. ;)

Haha... Men jag trodde jag visste var det var. Sen gick borde sönder och då försvann minnet uppenbarligen. Haha!

Kramkram!

2012-02-09 @ 22:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0