Ortopeden elektiva avdelningen

Jahaja, jag är tydligen dålig på att uppdatera vad jag gör och var jag är just nu.
Ska ge en liten snabb uppdatering innan sovdags. Just nu är jag som rubriken avslöjar kvar på ortopeden. Men är inte längre på "studentavdelningen" som ja förklarade för er förra gången utan nu är jag på ortopedens del för planerade operationer (elektiva). Där kommer patienterna in oftast samma dag de ska opereras och är narkosbedömda och inskrivningsklara redan från början och att vi mer har hand om den postoperativa vården. Vården efter operationen dvs. Mycket artrosoperationer, nya höft och knäleder (proteser) plus diskbråck bland annat.

Jag gör som tidigare, vanliga sjuksköterskeuppgifter och har hand om 2-4 patienter själv med stöd från handledaren. Känns bra men känns också som det börjar bli dags för att komma ut och jobba påriktigt! :D Längtar!!! 2 dagar kvar på ortopeden nu innan jag försvinner till Psyk intensiven (PIVA) i 4 veckor. Spännande men läskigt! Sen är det 2 teoriveckor kvar innan examen!




Kommentarer
Postat av: chris

Hello!
Vi vantar med spanning pa rapport pa dina ny oden och aventyr. Bara en kort kommentar.
All the best
grannies

2013-12-16 @ 19:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0