Ortopeden

Tjingeling!
 
Då har en vecka på KUA, klinisk utbildningsavdelning på ortopeden avverkats. Från att ha gått från helsnurrig till att känna att man faktiskt är med i matchen igen så måste jag säga att jag är nöjd med veckan som varit.
 
KUA innebär att det är vi studenter som är ansvariga för vården, vi håller i ronden och i planering av arbetet. Men vi har hela tiden våra handledare smygandes bakom för att fylla på eller hjälpa till om det skulle behövas. Jättebra tycker jag för man lär sig massor när man måste använda hjärnan själv, man får ingenting serverat utan de frågar istället "hur skulle du göra", "vad tycker/tänker du", "varför tänker du så". Denna vecka har jag ändå haft väldigt tacksamma patienter då de inte varit så tunga, varken medicinskt eller omvårdnadsmässigt. Utan de har varit bra patienter att starta med. Återstår att se vad jag får nästa vecka, eller om det är ungefär samma.
Ortopedens KUA ligger på den akuta delen av ortopedin, och det är väldigt bra än så länge. Har en vecka kvar där innan jag flyttas över till elektiva avdelningen, där är det mer planerade operationer. Så det ska bli bra att få se både den akuta och den planerade delen av ortopeden.
 
 
Ja, vad kan man säga mer. Har mest varit på sjukhuset, tränat lite och lagat mat som vanligt annars i veckan. Nu är jag hemma i sthlm och patrik lagar plankstek till oss ikväll. SKÖNT! Sitter i soffan och slappar. Har dessutom sökt 8 jobb idag. :D Som sjuksköterska, helt sjukt!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Spännande! Du är duktig du!
Får du vara med på någon operation tror du?
Lycka till med jobbsökandet.
Kram fr mamma

Svar: Inte på KUA, vi kan ju inte gå därifrån. :/ men kanske på elektiva, vi får se :)
Emelie

2013-11-15 @ 18:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0