Praktik

Nu har redan två veckor sprungit förbi på den nuvarande praktikplatsen, 4 veckor kvar. Det är äldrevårdsplaceringen och den fick jag på ett rehabboende för personer främst med ortopediska åkommor (de som brytit sig och fått operation och behöver ett ställe att rehabilitera sig på innan de kommer hem eller till annat boende) eller personer som fått en stroke.
 
 
 
(Bilder lånade från googles bildsök)
 
 
Så det huvudsakliga målet för mig och för patienterna är att rehabilitera dessa så att de blir så bra som möjligt innan de får komma hem igen. Vi bedömmer hur långt de kommit i sin rehabilitering samt vad som krävs för att det ska bli ännu bättre tillsammans med sjukgymnast och arbetsterapeut. I övrigt är det massa andra vanliga sjuksköterskeuppgifter, såsom dela mediciner, dosetter, sätta och dra katetrar, venprover, odlingar, organisera upp omvårdnaden och sköta den tillsammans med undersköterskor, dokumentera osv. Och ja, helt enkelt ta hand om våra patienter å se till så att de har det bra. :)
 
Jag trivs jättebra på stället jag är nu, alla är så positiva. Både kollegor och patienter. Det är en bra stämning och det känns bra att komma till sin "arbetsplats"/praktikplats. Jag vet att jag är på rätt plats i livet i alla fall och att människor är det jag ska hålla på med, utan tvekan. Älskar mitt arbete och att kunna göra dagen bättre för de som har det svårt. Önskar alla kunde få möjlighet till det.
 
 

Kommentarer
Postat av: chris

To soon nurse to be:
Jattefin qoute du har hittat pa google. Den galler for alla manniskor,vilken alder du ann ar.
Fin berattelse om vad du gor pa Rehab.Speciellt roligt att veta att dom som jobbar dar ar sa positiva.
Sa viktigt nar man hjalper manniskor som inte mar sa bra. Varje uppmuntrande ord ger folk styrka och gladje.
Lycka till resten av tiden,
grannies

2013-10-06 @ 00:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0