Skärpning




SKÄRPNING KARLSSON!
Hur ska jag någonsin nå dit jag vill om jag gång på gång slarvar bort det. Hade godisförbud en månad, det gick bra. Det var över, jag fick äta godis, åt godis för att jag fick inte för att jag egentligen behövde. Inte var det så himlans gott som man alltid tror, men dagen efter blev det godare. Sockerkicken och suget efter allt det där sätts in på en gång. En gammal vana som ploppar upp och vägrar försvinna. Är en jävla drog som borde vara olaglig.
 
Detta resulterar direkt i 1,3 PLUS på vågen på dagens invägning. Frustrerad och förbannad på mig själv går jag därifrån, eller ja först ser jag till att köpa med mig en kokbok.Direkt in till shoppingcentret brevid och köper mig en anteckningsbok. Där har jag nu skrivit upp vad jag behöver göra för att klara detta samt börjat med en veckomatdagbok som jag skriver INNAN jag äter saker. Planera i förväg vad jag ska stoppa in i munnen.
 
Nu är det ju faktiskt så att det inte bara är godis som är anledningen till viktuppgång, åtminstone inte min. Jag har en tendens att överäta. och jag känner till den. Jag kanske ska sluta laga god mat, utan börja med äcklig så minimeras risken att jag överäter, då finns dock risken att jag inte äter alls. Ingen bra taktik med andra ord.
 
Men nu, med lite planering så ska jag fan nå dit jag vill. I CAN DO IT!!!!!!!!
 
PS. jag vet allihopa "men du har ju varit så duktig, se hur långt du kommit och vad bra du är" blablabla. Jag har ännu inte nått mitt mål, det hade kunnat varit nått nu om jag varit ännu mer fokuserad och skärpt till mig till fullo. Samtidigt ja man ska ha rätt att leva också, men vem säger att man inte lever trots att man äter mer hälsosamt och vettigt?! Tack för alla fina ord mina vänner! Men nu ska vi se till att jag kommer till målet, inte bara nästan till målet. DU kan aldrig vinna en match om du bara kämpar halvvägs.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej du !

Straffa dig inte för hårt nu utan ät bra och gott men lagom. Du behöver dessuto inte gå ner mer, bara hålla emot tycker jag. Vi har pratat om det förut men jag tycker du verkligen skall fundera på att tidsätta dina mål. Jag tror nämligen att det är det du saknar. Det är nämligen så att om du inte betämmer NÄR du skall nå ditt mål blir det så mycket lättare att avvika från planen. Man brukar säga att målen skall vara "smarta" för att man skall nå hela vägen! SMART modellen säger följande. Ett mål bör vara: S (Specifikt), M (Mätbart), A (Angeläget), R (Realistiskt) T (Tidssatt). Jag tror du hittills bara jobbat med S M A och R. Koppla på T ocskå då kommer du lyckas :-)

//Paps

2013-10-17 @ 16:28:04
Postat av: Mamma

Vi älskar dig precis som du är!! ❤️❤️❤️❤️❤️
Men jag vet hur det är. Mycket handlar om planering. Gör inköpslista. Försök handla så sällan som möjligt. Då utsätter man sig inte för den frestelse det innebär att gå in i affären och se allt godis. Laga middag så det räcker till lunch också.
Tyck inte att du är värdelös nu. Du vet hur duktig du varit och hur långt du faktiskt har lyckats hittills. De sista kilona är svåra.
Kloka ord fr pappa där.
Många kramar fr mamma

2013-10-17 @ 16:46:17
Postat av: chris

Det ar orealistikt att inte forvanta sig att det svackar lite upp och ner for dig nu. Ingen gar ner sa mycket pa sa kort tid utan att kroppen vill tillbaka till ett 'bekvamt' leverne. Ser anda ut som det mesta du behover tanka pa ar att undvika socker och godis.Hall dig fran Sofias godispase! Ett jattebra rad ar att ga till affaren (frestelsen) sa sallan som mojligt. Med andra ord - undvik stallen med sotsaker utom en gang i veckan kanske.
Alla som forsokt ga ner i vikt vet hur svart det ar.
Jag blir hungrig bara av att tanka pa bantning,
kram fran grannies

2013-10-17 @ 20:40:30
Postat av: Emelie

Haha. Asså... Pappa har du smyg varit på viktväktarmöten? Vi pratar ofta om "Smart"-mål. Haha.

Nu har jag börjat planera lite mer. och ja, nu jävlar.

2013-10-17 @ 22:07:17
Postat av: Laura

Alltid tråkigt med plus på vågen:( ska nog också ta och köpa med mig en bok.. Men fortsätt kämpa :)

2013-10-18 @ 00:47:28
URL: http://www.laurajohnsson.blogg.se
Postat av: Michaela

Alltså vännen förstår dig till fullo att du vill nå ditt mål. Men samtidigt får du ju inte stirra dig blint på målet. Ett mål måste väl varit att du skulle gå ändå skulle gå ned i vikt och må bättre och träna mer och äta hälsosammare.. Vilket du ju gjort!!!!! Att du just ska nå en speciell vikt behöver inte betyda att du inte nått ditt mål. Och sen ska du ju hålla den vikten hela tiden. Den vikten du har nu kanske passar bra eftersom du verkar ha legat där länge nu. Men självklart ska du göra det som du känner är bäst för dig! Hejar på dig hela vägen men hoppas du förstår att du faktiskt redan nått dina mål. Om "gammal" Emelie fanns nu skulle hon säga att du varit fantastisk och att du inte kunnat göra något bättre eller annorlunda.

Kram på dig bästa, <3

2013-10-19 @ 20:57:24
URL: http://www.michameela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0