Spanien - Dag 4, KAOS!

 
Dagen allt gick åt pipsvängen, eller ja nästan i alla fall. Eftersom vädret inte varit på topp hade våra snälla föräldrar lovat oss att bjuda på en bilhyrningsdag eller två. Det nappade vi på, vi ville ju fortfarande ha sol. Familjen Karlssons medlemmar älskar sol av någon anledning ?! Det var nog därför de kunde sympatisera med oss så bra hemifrån. Här är i varje fall vår hyrbil. Men att få tag på den var inte det lättaste. Vi kom därför inte iväg förrän typ 11-tiden. Och planen var att åka till gibraltar (2h bilfärd, 200 mil. dvs jag kör inte lika segt som busschaffören dagen innan).
 
Utanför biluthyrningen hittade vi något vi kände igen. Hej fastighetsbyrån!
Denna historia finns inga bilder till, alltså historian efter vi var så taggade på att komma iväg på vår roadtrip. Vi tog oss till en bensinstation för att tanka och köpa en karta. Fanastiskt, äntligen skulle vi få se levande apor springa runt kring fötterna på oss.
Bilfärden startade smärtfritt, någon kilometer från malaga kom min kära lillasyster på det mamma och pappa tjatat om tusentals gånger. PASSET!!!! Gibraltar tillhör Storbrittanien. Jävlar, i panik ringer vi å frågar om kanske våra legitimationer fungerar. Vi ringer mamma först, eftersom hon svarar oftast och snabbast och ja så var det även denna gång. Men hennes info var att pass behövdes. Smsar pappa, han skriver att passet inte behövs?! Nähe, då har jag i all hast svängt av för att kunna vända någonstans. Men vi hamnar på en bergsväg och kör säkert 20 minuter innan vi kan svänga av. Nej vi kan inte svänga av, vi kommer till en vägtull och de debiterar oss på 4,38 euro eller något. KUUUUUL när man kört fel. NEJ! Jag var helt galen och Sofia också, frustrationen var på topp. Efter vägtullen var det 5km innan vi kunde vända och köra tillbaka mot malaga. Det var ju typ en 30 minuters bilfärd till Malaga, sen körde vi fel även där så vi kringelikrokade oss runt med bil INNE i Malaga city. Herregud säger jag bara, och med sin lillasyster som kartläsare. Nej det kan inte bli annat än panik och stress och fel. Tjafs igen. Vi var redan frustrerade över de andra händelserna.... Tillslut tog vi oss ut, då var klockan närmare 13 och solen sken i malaga. Vi bestämde oss där och då att vi spenderat tillräckligt tid i bilen och tog oss till närmaste (inte bästa) strand. Där låg vi så länge vi bara kunde.
 
Men indicenterna var inte klara där, vid lunchtid blev vi hungriga. Dags att hitta ett matställe, inte så svårt och tog ett. Och JAPP de serverade enbart fisk. Det insåg jag när vi beställt in drickor och börjat titta på maten. (De frågade alltid efter drickan först i samband med att de lämnade ut menyerna). Så där satt jag, hungrig och funderade vad jag kunde äta av det där. "Scrambled eggs and esparagus" löd en menyrad. Perfekt tänkte jag, det tar vi. Men icke sa nicke, det var räkor och kräftor i den där rätten. MEN DÅ FÅR DE SKRIVA DET FÖR TUSAN!!!! Haha var galen, kunde nog börjat gråta då. Jaja, tur att jag är bra på att pilla ut sådant. Sofia blev ju glad, hon åt gladeligen upp mina ovälkomna gäster.
 
 
När vi återkom till Nerja hade solen även hittat sig dit. Tog kort, här ser man hur brant ner vi hade det till stranden, och här är ändå en bit ner på backen från vårat hotell. Puh, svettigt värre att gå uppför.
 
Och på kvällen hade allt lugnat sig. Vi hittade dessutom riktiga bargatan. Vi blev bjudna på en shot och drinkar för bara 4 euro. Fantastiskt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0