Sjuksköterska

Nu när examen är avklarad här på jobbet går vi vidare till nästa del i mitt liv. Ett nytt kapitel kan man säga. Jag är fast anställd på 100% sedan den 20/1 på Danderyds sjukhus.
 
 
 
Dvs jag har hunnit jobba en vecka och går in på vecka 2 nu som har startat med utbildningsdag och det är ytterligare en imorgon. Det handlar om sjukhuset, verksamheten, mål och visioner samt brandutbildning och lite annat. Men, det är ju jobbet som är det roliga.
 
Jag jobbar då på en infektionsavdelning, sjukhusets för tillfället enda. Där vårdas patienter med svåra och smittsamma infektioner som tex lunginflammationer, endokarditer, tuberkulos, influensa, rosfeber m.m. Det är superspännande och alla är väldigt trevliga och snälla. Kommer trivas superbra!
Det är på jobbet mycket antibiotikahantering vilket jag tycker är kul, men också många utredningar hos patienter som kommer in med oklar feber vilket är knepigt men utvecklande och roligt. Är så glad att jag tackade ja till detta jobb för det var verkligen vad jag ville och jag känner redan nu att jag kommer lära mig MASSOR och ha en enormt bra grund för mitt framtida arbete som sjuksköterska.
 
 

Kommentarer
Postat av: chris

Tack for alla fina bilder som du lagt ut. Undrar hur manga av klassen som holl ut fran borjan till slutet?
Ni har garanterat det sakraste jobbet i samhallet nu och for en lang framtid. Sa manga mojligheter att utvecklas pa sa det ar hisnande. Glad att du tog infektion,spannande och larorikt. Sakert patienter som har varit sjuka en langre tid utan att ha fatt nagon bra hjalp.P S Dr Google ar en bra hjalpsida....
Koket blev ju riktigt fint med lite kvinnlig TLC!
Kram

2014-01-27 @ 21:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0