Länge sedan nu..

Tiden går verkligen fort, sommaren svischade förbi och nu hoppade vi över till höst. Känslan iaf, fina sommarvädret försvann och nu är det mörkt på mornarna. Fy! Samtidigt som hösten innebär mycket annat som också är kul och mysigt.

Bland annat har jag hunnit med en hockeyträning, vilket är bland det roligaste jag vet. Fortfarande! Lukas lämnade mig för fest förra fredagen och då passade jag på. Hihi! Nu måste jag bara orka träna lite mer för fytusan vad konditionen var bortblåst... Behövde både syrgas och rollator efter passet.


Vi var även på en 50-års fest, jag och mamma. Firade fina Ylva som fyllt år någon vecka innan. Kul att träffa mina barndomsvänner, Ylvas barn. Tänk att vi känt varann så länge. Halva Ylvas liv nästan! 🙊

Mesta delens bloggbrist beror på jobbet såklart, spenderar ju de flesta dagar och min tid på jobbet. Som alla andra heltids-yrkesverksamma människor i detta land. Det roligaste är att jag och fyra till är utvalda till att få starta upp en ny infektionsavdelning på sjukhuset. Som startar redan på måndag 14e september.
Med hyfsat fria händer får vi tillochmed åka förbi plantagen och Ikea på arbetstid, bara ett av de få tecken som bevisar att jag har en fruktansvärt bra och trivsam arbetsplats.


Med höst behövs även höstblommor, kastade ut sommarens odlingar och blommor (som ändå var täckta av vidriga små kryp - bladlöss) och fixade lite nytt i krukorna.

Imorgon är det planeringsdagar med jobbet så då befinner vi oss på Östergårds i Danderyd, blir nog trevligt! ☺️ Dags att sova. Natti!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt med lite allt möjligt på jobbet. Ha en bra konferens idag.
Kram fr mamma

2015-09-09 @ 09:33:48
Postat av: Anonym

Ostergards? Har aldrig hort det forut trots levt i Danderyd mesta delen av mitt liv. Hoppas att det var givande.
Grattis till det fortroende som ledningen gett dig att fa starta en ny avdelning. Inte daligt efter att bara ha jobbat i 1 1/2 ar. Ar det meningen att du skall stanna pa avdelning 3 ocksa eller bara starta upp?
(inte for mycket hockey bara...)
kram

2015-09-09 @ 20:23:04
Postat av: Emelie

Jag kommer att jobba på avdelning 3. Iaf till en början tillsammans med de andra som startat upp den. Sen är tanken att vi ska köra in dem andra på avdelningen efter tidens gång. :)

2015-09-09 @ 22:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0