En månad sedan, exakt

Som jag bloggade sist. Eller ja nu har klockan slagit över till 9e men ändå. Vi är inne i mars och snart har första kvartalet passerat av detta år och jag har tillskillnad från förra året, då jag hann med både vinterkräkan, influensa och lunginflammation vid den här tiden, så har jag nu klarat mig lindrigt undan med en förkylning. Prisa influensavaccinet! Och ja lite tur på det, för jäklar vad folk blivit sjuka i influensan iår! Puh..

Har äntligen kommit igång med träningen lite igen (förutom hockeyn då förstås). Eller ja, har bara kört några enstaka pass men jag känner mig förvånansvärt motiverad. Så nu får jag gasa på ordentligt så jag kommer in i det! Heja mig!

Vad mer har hänt? Jo vi har plockat hem vår andra nya bil. Äntligen!

Vi har lekt med faceswap



Tagit mängder med promenader och jobbat en del





Och ja vad mer? Köpt lite nya fina saker hem - såklart. Får cravings på nya saker så fort lönen dimper ner på kontot.




Och jag jag köpt garn till förbannelse och så ett par rundstickor på det. Jag som inte ens visste vad det var och nu håller jag på med nästa filt. En riktig ullfilt. Mys!



Ja, nu när jag inser att jag får varje dag att fyllas så kanske det är dags att sparka igång bloggen igen. Vi gör ett försök!
Ciao och godnatt!

Kommentarer
Postat av: chris

Tack for din fina blog,Emelie. Vi har undrat hur du har det och om din forkylning gatt over.
Dom dar ansiktsbilderna var ju forfarliga men roliga. Tycker ni skall behalla era egna ansikten!
Sa harligt att ni till slut fick en ny bil i byte.
Vi haller tummarna att det blir en battre bil nu.
Det borjar bli fullt i lagenheten nu,eller hur?
Om du far for mycket saker kan du ju alltid ga och lamna till 'Hjalpen". Eller Sofia.
Forstar att du undrar var paketet har tagit vagen.Jag har inte skickat det annu. Det har varit mycket sedan vi kom hem fran Maui.
Bland annat skall morfar gora en ogon operation ocksa som farfar. Blir den 22 mars.
Jag skulle skicka sommar saker sa det ar ju ingen bradska. Men jag gar till posten imorgon och skickar det direkt hem till dig.
Vi har varit i Edmonds hela dagen med Ulla.
manga kramar
mormor och morfar

2016-03-09 @ 06:32:00
Postat av: Emelie

Haha alltid bra att vi har lite att byta med! Tror inte Sofia vill ha mina grejer faktiskt.

Jo jag hörde det men trodde du skickat paketet när du skrev att det var påväg. Men å andra sidan har ni inte ringt och checkat att det kommit fram heller..
Okej, hoppas det går bra för honom. Tror de sa att det gått väldigt bra för farfar i alla fall ☺️

Kramkram!

2016-03-09 @ 09:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0