Då vi åkte och gjorde finland osäkert

Finlandsresan, 8-13 april.
Det finns så mycket att säga om denna resa, så mycket som hände både positivt och negativt. Ví vann alla våra matcher, vilket var jäkligt kul. 6-0, 3-0, 8-0, 6-0, 4-2 var alla cupresultat. Sedan eftersom vi vann cupen skulle vi få spela mot ett allstar lag som var ett ihop plockat lag vilket bestod av de 5 bästa spelarna av de 3 bästa lagen under oss tror jag. Vi vann även denna match med 2-0. Haha! Det var nästan ett skämt, men det kändes bra att åka dit och sedan åka hem obesegrade.



Resan dit bloggade jag ju lite snabbt om, det var en kväll med mycket kareoke och lite sömn. Väl framme var vi trötta men det var inte tid för att sova. Det var bara att ligga i. Fast det var inte så att man var sugen på att sova heller. Vi var ju taggade på match, inte sant tjejer ? Well, jag kanske bara pratar för mig själv. Haha. Där började vår första match, som vi som sagt vann.



Efter var vi tvungna att ta in alla grejer i ett sunket förråd, dagen efter luktade det gammal ***** där inne. INTE OKEJ! Och grejerna var fortfarande blöta. Det var riktigt äckligt. Då vi är vana vid att få behålla omklädningsrummen då man är borta sådär länge. Hursomhelst, denna dag skulle det vara 3 matcher, men icke sa nicke. Det blev det inte då ett amerikanskt lag såg oss och deras första reaktion var "OH MY GOD"... Så de ville inte möta oss längre och då fick vi ha bara två matcher idag och två matcher imorgon istället. Vilket dock var väldigt skönt då man kunde ta sig hem i lugn och ro. Sedna var det nog bra för benen som redan började kännas av. Dessa matcher vann vi såklart som sagt.
Dagen efter var vi tvungna att ta en halvtimmas jogging pass. Medans finnarna låg och latade sig mellan matcherna var vi ute och tränade. Hajar ni? Man märkte ju vilka som skulle vinna turneringen. ;) äschdå, det hade kunna vara vem som helst egentligen men just denna vecka/helg var det vi som var bäst och a, motståndet var inte det bästa.

Det här roade vi oss med då vi var lediga...


Vi ägnade även lite tid åt McDonalds! =D Och det blev en hel del mc flurrys. Haha.



Eftersom det var Vm i Damhockey bara 3 mil ifrån oss så var det nästan en självklarhet att vi även var där och kollade lite också. Vi hamnade på jumbotronen och blev tv kändisar. Haha, töntiga som vi är... Detta är dock några andra Sverigefans som man lyckades ta en bild på, snygga hjälmar va ? ;) Sådan hjälm borde vi utespelare ha och så började lysa på den som gjorde målet så domarna kunde ha koll på det någon gång!!!




Det var en rent av Urhärlig (!) resa till finland. Med några snedsteg som det alltid blir. På hemresan så lekte vi modeller i ett fönster, måste säga att man fick svindel av att titta ner. hahaha. Sen var vi flera timmar i sminkshopen där vi sminkade folk, tittade runt och luktade på massa olika parfymer. Det tog lång tid innan jag hittade min drömdoft. Men herregud så gott den luktar.. Hoppas pappa kunde köpa den till mig nu när han åker till finland imorgon. =D Woho!

En av bilderna från fönstret. Haha...


 Sara blev offer för sminkningen då hon aldrig sminkar sig i vanliga fall...
Visst blev hon söt ? Eller, hon är nog alltid det men ändå.




Kvällen på båtresan hem var lyckad enda tills den lilla distastern som hände. Vilket jag fortfarande är galet besviken över, så jag är ledsen om jag är lite otrevlig men jag tycker det var fel och oansvarigt. Men detta stannar mellan oss drabbade och kommer inte på tal i min blogg, iaf inte förklaringen och jag tänker inte svara på vad som hände heller. Ville bara förklara mig varför jag inte var/är så trevlig..



Tack alla underbara tjejer för att ni var med och förgyllde denna resa till en underbar sådan! =)
Såhär glada var vi under resan, det finns bilder på större smile men de är inte lika fina som denna. Detta är jag och mina hyttkamrater. Endast Johanna saknas.


Kommentarer
Postat av: christina

Really nice blog Emelie,



Great story and pictures, something to remember.



Love from us

2009-04-15 @ 23:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0