morot


Jag har funderat länge efter en tatuering, och nu har jag nog gjort en som jag kommer vilja ha när mitt mål är nått.
Svalors betydelse kan vara bland annat hälsa eller långa resor. På min viktnedgångsresa har jag vunnit både hälsa och lärt mig mycket på vägen. Och texten betyder "Mot stjärnorna genom svårigheter" på latin.

Denna tatuering får bli en morot att kämpa på tills jag nått min målvikt, har en liten bit kvar nu. Det går segt och det har inte varit lätt. Jag faller fortfarande för alldeles för mycket frestelser, som tur är inte för ofta så det har gått nedåt nästan varje vecka.

Tänk att man kan låta det gå så långt och vara blind för sig själv. Jag vill inte kalla mig fet, för det kände jag mig inte som. Jag kände mig som Emelie, både då och nu och både var och är. Men ett erkännande är väl att jag mår otroligt mycket bättre nu, fysiskt framförallt, och är glad att jag fick chansen till ett nytt friskare jag.

Mycket glad är jag också för er andra som jag lyckats inspirera, är även glad över er som blir irriterande över mina springrundor för jag vet att jag fått igång en och en annan genom dessa känslor. Ta tillvara på er själva, och var den ni vill vara och se ut som ni vill göra.

Puss på er! Ät och var glad!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Gumman, du är klok du...fortsätt med det. Kram Ylva

2012-06-04 @ 15:26:53
Postat av: Anonym

You have showed yourself how strong you can be when it counts. Amazing how you did it at the same time you were studying so much.



Go girl,The Sky is the Limit!

grannies

2012-06-04 @ 17:33:28
Postat av: Mamma

Du är toppen älskling!! Dessutom jätteduktig!!

Men tatuering, jag är inte superförtjust i tatueringar. En liten en någonstans där man kan gömma den är väl ok.

Kämpa på denna vecka. På fredag är det sommarlov!!

Kram

2012-06-04 @ 21:10:01
Postat av: Emelie

Tack ni! :)

Hahaha, jag visste att du skulle kommentera om tatueringen. Fast jag trodde mormor också skulle göra det!! :P Den ska bli liten, inte lika stor som bilden är!

Ja, jag kämpar... Fast det känns omöjligt!

2012-06-04 @ 21:50:39
URL: http://emlixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0